arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۹۶۷۶۲
تاریخ انتشار: ۰۸ : ۱۱ - ۱۳ اسفند ۱۳۹۶

فیلم / تست خودروی بدون راننده در خیابان‌های برفی روسیه

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

یاندکس که آن را «گوگل روسیه» می‌خوانند، یکی از بازیکنان اصلی رقابت بر سر ساخت و راه‌اندازی خودروهای خودران یا بدون راننده به شمار می‌رود.

خدمات تاکسی یاندکس برای اولین بار در تابستان 2017 نمونه اولیه خودروی بدون راننده‌اش را معرفی کرد. در ماه نوامبر، تست این خودروها آغاز شد و بعد از آن نیز هم‌ اکنون در جاده‌های عمومی پر از برف تست می‌شوند.

یاندکس در پست وبلاگ خود نوشت: خودروهای خودروان «یاندکس.تاکسی» در خیابان‌های مسکو حتی در شرایط ترافیک سنگین کاملا ایمن می‌رانند و پارک می‌کنند. این خودروها در خیابان‌های پر از برف و یخ‌زده هم به راحتی و ایمن می‌رانند.

یاندکس می‌گوید که در حال انجام ساخت خودروی بدون راننده سطح پنج است. گفتنی است که در حال حاضر بسیاری از سازندگان اصلی خودروهای خودران به سطح دو رسیده‌اند؛ سطحی که می‌گوید راننده می‌تواند برای دوره‌های کوتاهی دست خود را از روی فرمان بردارد.

در سطح سه، راننده این امکان را دارد که در بعضی مواقع به طور کامل توجه خود را از رانندگی بردارد، اما باید آمادگی بازگشت توجهش به رانندگی بعد از اخطار را داشته باشد. در سطح چهار، راننده می‌تواند در طول سفر بخوابد، اما باید هنوز هم در کابین راننده آماده رانندگی باشد تا در صورت نیاز قسمت‌های خاصی از رانندگی را کنترل کند.

اما خودران سطح پنج، ماشین به صورت کامل خودش را می‌راند و خود راننده به یکی از مسافران تبدیل می‌شود و اصلا لازم نیست که آماده رانندگی باشد.

در ادامه می‌توانید آزمایش خودروهای خودران یاندکس در خیابان‌های برفی مسکو را تماشا کنید:

 

برای مشاهده دیگر ویدیوهای خبری و جذاب، از سرویس «انتخاب TV» بازدید کنید

  

نظرات بینندگان