arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۹۶۷۸۵
تاریخ انتشار: ۲۱ : ۱۲ - ۱۳ اسفند ۱۳۹۶

بررسی جعبه سیاه هواپیمای آسمان توسط کمیته حقیقت‌یاب با حضور نمایندگان سه قوه

نماینده مردم بویراحمد و دنا در مجلس شورای اسلامی از کمیته حقیقت یاب خواست با حضور نمایندگان قوای سه گانه جعبه سیاه هواپیمای تهران - یاسوج را بررسی کند تا با مقصران برخورد جدی شود.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

کمیته حقیقت‌یاب با حضور نمایندگان سه قوه جعبه سیاه هواپیمای آسمان را بررسی کند

غلام محمد زارعی در جلسه علنی امروز -یکشنبه- مجلس در تذکری افزود: دو هفته از حادثه سقوط هواپیمای تهران - یاسوج گذشته است، حادثه بسیار اندوهناک و تاسف‌باری که ملت ایران و همه مسئولان کشور به خصوص مردم غیرتمند استان کهگیلویه و بویراحمد را عزادار کرد البته پیام تسلی‌بخش رهبر معظم انقلاب و سران قوا از سنگینی این مصیبت کم کرد.


به گزارش انتخاب؛ وی از امدادگران سپاه و ارتش که با حضور پرمحبتشان در اطراف دنا و شهر سی‌سخت موجی از فداکاری و احساسات پاک انسانی را به نمایش گذاشتند قدردانی کرد و افزود: لازم است به خانواده های صبور و حادثه دیده تسلیت بگویم و از همه کسانی که در این حادثه ملی و غم انگیز با مردم همدلی کرده و اقدامات لازم را انجام دادند، قدردانی نمایم.


نماینده مردم بویر احمد و دنا در مجلس خاطرنشان کرد: متاسفانه بعد از این حادثه عزای عمومی اعلام نشد، اکنون بعد از کشف محل حادثه با وجود شرایط ناپایدار جوی جعبه سیاه کشف شده است.


وی ادامه داد: امدادگران لحظه‌ای کار را تعطیل نکردند که این باعث شد بخشی از پیکرها بازگردانده شوند، با توجه به کشف جعبه سیاه باید کمیته حقیقت یاب با حضور نمایندگان سه قوه جعبه سیاه را بررسی کند تا با مقصران برخورد جدی شود.
به گزارش ایرنا، پرواز شماره 3704 هواپیمای آسمان با 60 مسافر و 6 خدمه پروازی ساعت هشت صبح یکشنبه 29 بهمن، تهران را به مقصد یاسوج ترک اما در نزدیکی سمیرم اصفهان سقوط کرد.


این هواپیما از نوع ای تی آر 72 پس از 55 دقیقه از صفحه رادار مرکز کنترل خارج ‌شد و در منطقه کوهستانی پادنای سمیرم سقوط کرد و لاشه آن 48 ساعت پس از سقوط پیدا شد.


کوهنوردان اعزامی عضو گروه تجسس روز گذشته در ارتفاعات دنا موفق به یافتن جعبه سیاه هواپیمای ATR شدند که به تهران منتقل شد.

نظرات بینندگان