arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۹۶۷۸۶
تاریخ انتشار: ۲۴ : ۱۲ - ۱۳ اسفند ۱۳۹۶

مهلت ثبت ‌نام کارت ملی هوشمند تا سال آینده تمدید شد

مدیرکل ثبت احوال خراسان جنوبی گفت: مهلت ثبت‌ نام کارت ملی هوشمند تا پایان خرداد سال 1397 تمدید شد.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

مهلت ثبت ‌نام کارت ملی هوشمند تا سال آینده تمدید شد

مجتبی فاطمی افزود: چون مردم از ابتدای سال جاری اقدام به دریافت کارت خود نکرده بودند و در ماه های پایانی سال، حضور گسترده به دفاتر مربوط داشتند، سامانه ها پاسخگو نبود و زمان ثبت نام تا سه ماه سال آینده تمدید شد.


به گزارش انتخاب؛ وی تصریح کرد: این زمان دیگر تمدید نخواهد شد و کسانی که هنوز نسبت به ثبت نام کارت ملی هوشمند اقدام نکرده اند در اولین فرصت به دفاتر مربوط مراجعه کنند.


وی گفت: طرح صدور کارت هوشمند ملی از سال 1391 با هدف تسهیل فرآیند شناسایی، تصدیق هویت و حفظ امنیت اطلاعات فردی هر شهروند اجرا شد.


مدیرکل ثبت احوال خراسان جنوبی بیان کرد: وقتی کارت هوشمند ملی باشد دیگر در مراجعه به اداره ها نیاز به کپی کارت ملی نیست و موجب جلوگیری از بسیاری جعل و کلاهبرداری ها می شود.


وی افزود: مردم در آینده نزدیک از مزایایی این کارت بهره مند می شوند و سوءاستفاده و کلاهبرداری از این کارت به صفر رسیده چون رمز ورود، اثر انگشت و امضای دیجیتال دارد.


فاطمی گفت: با کارت هوشمند ملی اثر انگشت هر فرد در سامانه ثبت احوال تعریف شده و به همین دلیل امکان جعل و سوءاستفاده از این کارت ممکن نیست.

** صدور بیش از 300 هزار فقره کارت هوشمند ملی در خراسان جنوبی


مدیرکل ثبت احوال خراسان جنوبی گفت: 551 هزار و 390 نفر واجد شرایط دریافت کارت هوشمند ملی در این استان هستند که از ابتدای اجرای طرح تاکنون 300 هزار و 606 فقره کارت صادر شده است.


وی افزود: 11 ماه امسال 178 هزار و 635 فقره کارت هوشمند ملی در خراسان جنوبی صادر و تحویل مردم شده است.


فاطمی بیان کرد: 197 هزار و 860 نفر در نوبت دریافت کارت هوشمند ملی هستند و باید تا پایان خرداد ماه سال 1397 نسبت به دریافت کارت هوشمند ملی خود اقدام کنند.


وی گفت: ایستگاه صندوق سیار کارت هوشمند ملی برای کمک به معلولان ذهنی، افراد قطع نخاع و سالخوردگان روستایی در استان پیش بینی شده و هم اکنون پنج ایستگاه سیار با کمک فرمانداران و بخشداران افراد معلول و سالخورده روستا را توسط دهیاری ها شناسایی و از آنها ثبت نام می کنند.


مدیرکل ثبت احوال استان خراسان جنوبی افزود: در حال حاضر این ایستگاه های سیار در شهرستان سرایان مستقر است و پس از اینکه از تمامی افراد آن شهرستان اطلاعات مربوط گرفته شد به دیگر شهرستان ها می رود.


وی بیان کرد: اداره کل ثبت احوال خراسان جنوبی در صدور کارت هوشمند ملی رتبه دوم را دارد که نشان از تلاش مجموعه ثبت احوال استان است.


استان مرزی خراسان جنوبی با 151 هزار و 193 کیلومتر مربع وسعت و 768 هزار و 898 نفر جمعیت سومین استان پهناور ایران است.

منبع: ایرنا
نظرات بینندگان