arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۹۶۸۴۴
تاریخ انتشار: ۰۰ : ۱۶ - ۱۳ اسفند ۱۳۹۶
نایب رئیس فدراسیون فوتبال:

"افکار عمومی خواهان حضور زنان در ورزشگاه هاست"

«لیلا صوفی زاده» نایب رئیس زنان فدراسیون فوتبال،گفت: اکثر اعضای مجلس شورای اسلامی و دولت بر حضور زنان و خانواده ها در ورزشگاه ها تاکید دارند و وزارت ورزش و جوانان و فدراسیون های ورزشی نیز برای توسعه ورزش زنان و رعایت حقوق شهروندی آنان برنامه ریزی کرده است.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

نایب رئیس فدراسیون فوتبال: افکار عمومی خواهان حضور زنان در ورزشگاه هاست

افزود: این مساله علاوه بر پیگیری بخش ها و سازمان های داخلی، از سوی سازمان های ناظر بین المللی نیز مورد توجه قرار گرفته است که توجه به این موضوع را جدی تر می کند.


به گزارش انتخاب؛ این مدیر ورزشی ادامه داد: حضور خانواده ها در ورزشگاه ها اثرات مثبت زیادی دارد که افزایش نشاط و ایجاد انگیزه برای والدین و فرزندان که در نهایت منجر به داشتن جامعه ای سالم می شود، از جمله این اثرات است.


وی گفت: حضور حداکثری خانواده ها در میادین ورزشی در همگانی کردن ورزش موثر است و در حوزه ورزش قهرمانی نیز موجب شناسایی و شکوفایی استعدادهای دختران شده و مسیر حضور آنان بر سکوهای قهرمانی آسیا و جهان را فراهم می کند.


صوفی زاده نگاه مثبت به حضور زنان و خانواده ها با تعیین چارچوب های مشخص با توجه به اسلامی بودن نظام کشور را موجب توازن و برابری دانست و گفت: این مساله از اصول دین ما است ضمن اینکه موجب سلامت روانی و جسمانی سرمایه های اصلی کشور یا کودکان به عنوان آینده سازان خواهد بود.


نایب رئیس زنان فدراسیون فوتبال اضافه کرد: شور و نشاط ناشی از تماشای رودیدادهای ورزشی در زنان، می تواند زمینه رشد و توسعه کشور در ابعاد مختلف اجتماعی ، سیاسی و اقتصادی را فراهم و در رفع مشکل بیکاری نیز ایفای نقش کند.


وی ادامه داد: اگر در آینده نزدیک زمینه حضور خانواده ها در ورزشگاه ها فراهم شود، برگزاری مسابقات مختلف اعم از لیگ های داخلی، آسیایی و رقابت هایی که به میزبانی ایران برگزار می شود، می تواند تاثیر بسزایی در اشتغالزایی، تولید و توسعه سایر حوزه های اجتماعی و اقتصادی داشته باشد.


به گفته این مدیر ورزشی، وقتی امکان حضور زنان و خانواده ها در ورزشگاه ها فراهم شود، قطعا بسیاری از مسابقاتی که چندان مورد توجه تماشاگران قرار نمی گیرد به دلیل تنوع علائق مورد استقبال قرار خواهد گرفت و رونق اقتصادی را در پی دارد.


طی چند ماه اخیر تحرکات زیادی برای حضور زنان تماشاگر در سالن ها و ورزشگاه ها صورت گرفته واین حرکت با حمایت تعدادی از نمایندگان مجلس، معاون رئیس جمهوری، تعدادی از روسای فدراسیون ها، رسانه ها و گروه های مردمی همراه بوده است.

منبع: ایرنا
نظرات بینندگان