arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۹۶۸۶۷
تاریخ انتشار: ۳۵ : ۱۷ - ۱۳ اسفند ۱۳۹۶

اینترسپت: ترامپ در پی ایجاد ارتشی از جاسوسان برای ورود به ایران و کره‌شمالی است

منابع آگاه اطلاعاتی در آمریکا اعلام کردند که بر اساس طرح جدید رئیس‌جمهوری این کشور قرار است شبکه‌ای از جاسوسان ایجاد شود که به نوعی آژانس‌های اطلاعاتی آمریکا را دور بزنند.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

ترامپ در پی ایجاد ارتشی از جاسوسان برای ورود به ایران و کره‌شمالی است

منابع آگاه اطلاعاتی در آمریکا اعلام کردند که بر اساس طرح جدید رئیس‌جمهوری این کشور قرار است شبکه‌ای از جاسوسان ایجاد شود که به نوعی آژانس‌های اطلاعاتی آمریکا را دور بزنند.

به گزارش انتخاب به نقل از اینترسپت،‌ دولت دونالد ترامپ قصد دارد لوایحی را به پیشنهاد «اریک پرینس» موسس «بلک واتر» و افسر بازنشسته سازمان سیا که یکی از شخصیت‌های اصلی در «پرونده ایران کنترا» بوده است، به رییس سازمان سیا و کاخ سفید ارائه دهد.

 

به گفته منابع آگاه اطلاعاتی در آمریکا، بر اساس این طرح قرار است شبکه‌ای از جاسوسان ایجاد شود که به نوعی آژانس‌های اطلاعاتی آمریکا را دور بزنند. این منابع آگاه گفته‌اند که این طرح به عنوان راهی برای مقابله با دشمنان دولت در جامعه اطلاعاتی که سعی دارند ریاست‌جمهوی ترامپ را تضعیف کنند، طراحی شده است.

 

بر اساس این گزارش، این برنامه احتمالاتی را در مورد اقدام‌های دولت برای استفاده از برخی سازمان‌های اطلاعاتی به منظور توجیه رویکردهای سیاسی دولت ترامپ به وجود آورده است. یکی از مقام‌های اطلاعات آمریکا که به طور دسته اول از جزییات این طرح خبر دارد، گفته است که پومپئو به بوروکراسی سازمان اطلاعات آمریکا اعتماد ندارد. در نتیجه نیاز دارد خودش گزارش‌هایی را به طور مستقیم تهیه کند. این یعنی از نظر پومپئو گزارش‌های دیگر به دست جامعه اطلاعاتی می‌رسد و گروه وسیعی به آن اطلاعات دسترسی دارند که پومپئو از این بابت راضی نیست. او قصد دارد به اطلاعاتی دست پیدا کند که مستقیم به خودش و رییس‌جمهوری منتقل شود.

 

به گزارش اینترسپت برخی از افراد درگیر در این طرح با کسانی که ممکن است در تامین مالی این عملیات به آنها کمک کنند، دیدار کرده‌اند. این طرح، ارتشی از جاسوسان را ایجاد می‌کند که هیچ پوشش رسمی ندارند و به نظر می‌رسد قرار است به مناطقی که پرسنل اطلاعاتی آمریکا از ورود به آن منع شده‌اند از جمله ایران و کره شمالی نیز وارد شوند. کاخ سفید قصد دارد واحدی ایجاد کند که در سراسر جهان آنها را قادر به شناسایی و دستگیری مظنونان به تروریسم و پروپاگاندا در خاورمیانه و اروپا برای مبارزه با افراط‌گرایی و ایران کند.

منبع: ایلنا
نظرات بینندگان