arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۹۶۹۲۳
تاریخ انتشار: ۲۸ : ۲۲ - ۱۳ اسفند ۱۳۹۶

درخواست اسرائیل از آمریکا برای اعمال محدودیت 300 کیلومتری روی برنامه موشکی ایران

منابع صهیونیست می‌گویند که از آمریکا و اروپا می‌خواهند که ادامه حیات برجام را به قبول محدودیت 300 کیلومتری برای ساخت موشک‌های ایرانی منوط کند
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

درخواست اسرائیل از آمریکا برای اعمال محدودیت 300 کیلومتری روی برنامه موشکی ایرانمقامات صهیونیست می‌گویند «بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر این رژیم در دیدار فردا با «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور آمریکا، خواسته‌های اسرائیل برای «اصلاح» برجام را به اطلاع طرف آمریکایی خواهد رساند.

آنطور که این مقامات گفته‌اند، اسرائیل از آمریکا می‌خواهد که برای «اصلاح» برجام، ایران را به قبول محدودیت 180 مایلی (300 کیلومتری) برای موشک‌های خود متقاعد کند.

رئیس‌جمهور آمریکا بر اساس قانون داخلی کشورش که اجرای تعهدات آمریکایی برجام به آن منوط شده، روز 22 اردیبهشت (12 می) باید بار دیگر نظر خود را در خصوص «پایبندی ایران به برجام» اعلام کند؛ پیش از این در 21 مهر ماه، ترامپ ایرانیان را «ملتی تروریست» خواند و از تأیید پایبندی کشورمان به توافق هسته‌ای، امتناع کرد.

پس از آن، ترامپ نظرش را رسماً به اطلاع کنگره فرستاد ولی بر اساس اجماعی که در هیئت حاکمه آمریکا بوجود آمده، کنگره اقدامی نکرد.

ترامپ اروپایی‌ها را تهدید کرده که اگر ایران را به «اصلاح توافق فاجعه‌بار هسته‌ای» مجاب نکنند، از برجام خارج خواهد شد؛ مذاکره با ایران برای محدود کردن فعالیت‌های منطقه‌ای و برنامه موشکی، همان تلاش برای اصلاح برجام است.

حالا آنطور که «باراک راوید» خبرنگار کانال 10 رژیم صهیونیستی گفته، مقامات رژیم صهیونیستی خواسته‌های خود برای «اصلاح برجام» را مشخص کرده‌اند و می‌خواهند آن را با فشار آمریکا، اجرایی کنند.

این خبرنگار صهیونیست گفته که مقامات رژیمش «بسیار متعجب شدند وقتی فهمیدند که تحریم‌های احتمالی بر برنامه موشکی ایران که در حال بررسی است، فقط موشک‌های با برد بیشتر از 1200 مایل (2 هزار کیلومتر) را شامل می‌شود و مشمول موشک‌های کوتاه‌برد و میان‌برد ایرانی که می‌توانند اسرائیل را هدف قرار دهند، نمی‌شود.»

منبع: فارس
نظرات بینندگان