arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۹۶۹۵۷
تاریخ انتشار: ۱۱ : ۱۰ - ۱۴ اسفند ۱۳۹۶

نیویورک تایمز: تیلرسون از بودجه ویژه مقابله با مداخلات انتخاباتی استفاده نکرده

طبق یک گزارش وزارت خارجه آمریکا به رغم برخورداری از بودجه ۱۲۰ میلیون دلاری جهت مقابله با تلاش‌های خارجی برای مداخله در انتخابات این بودجه را استفاده نکرده است.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

طبق یک گزارش وزارت خارجه آمریکا به رغم برخورداری از بودجه ۱۲۰ میلیون دلاری جهت مقابله با تلاش‌های خارجی برای مداخله در انتخابات این بودجه را استفاده نکرده است.

به گزارش ایسنا، به نقل از پایگاه هیل، براساس نوشته روزنامه نیویورک تایمز، یک مرکز موسوم به مرکز "تعامل جهانی" که برای مقابله با تلاش‌های روسیه در راستای اشاعه اطلاعات دروغ مسئولیت داشته و به وزارت امور خارجه آمریکا وابسته است به دلیل عدم دریافت بودجه حتی یک تحلیلگر روس زبان نیز نداشته است.

نیویورک تایمز نوشت: کنگره آمریکا در آخرین روزهای دولت باراک اوباما، رئیس جمهور سابق به پنتاگون اعلام کرده بود که ۶۰ میلیون دلار را به وزارت خارجه آمریکا بدهد تا با استفاده از آن بتواند به هماهنگ سازی تلاش‌ها در جهت مقابله با "پروپاگاندای ضد دموکراتیک" چین و روسیه بپردازد.

گزارش شد که ۷ ماه طول کشیده رکس تیلرسون، وزیر امور خارجه آمریکا نسبت به هزینه کردن این بودجه تصمیم بگیرد اما با توجه به اینکه در آن زمان تنها چند روز تا پایان سال مالی باقی مانده بود، پنتاگون گفت که وزارت خارجه آمریکا نمی‌تواند دیگر این پول را دریافت کند.

در عین حال وزارت خارجه آمریکا با آغاز شدن سال مالی بعدی یک بسته بودجه ۶۰ میلیون دلاری دیگر برای این منظور دریافت کرد اما بعد از پنج ماه گمانه‌زنی سرانجام در روز دوشنبه گذشته اعلام کرد که ۴۰ میلیون دلار را دریافت می‌کند.

طبق گفته مقام‌های وزارت خارجه آمریکا این وزارتخانه توقع دارد که این پول را حوالی ماه آوریل دریافت کند.

این کوتاهی‌ها در حالی صورت گرفته که تعداد زیادی از مقام‌های آمریکایی صراحتا نسبت به تلاش روسیه برای مداخله در انتخاب‌های بعدی آمریکا اظهار نگرانی کرده‌اند.

خود رکس تیلرسون ماه گذشته میلادی هشدار داد که روسیه همین الان نیز در حال مطالعه برای مداخله در انتخابات میان دوره‌ای ۲۰۱۸ است.

یک نظرسنجی انجام شده از سوی موسسه آکسیوس که نتایجش روز یکشنبه منتشر شد نشان داد که اکثریت آمریکایی‌ها معتقد نیستند که دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور کشورشان در انتخابات میان دوره‌ای ۲۰۱۸ جلوی مداخله خارجی را خواهد گرفت.

دریادار مایکل راجرز، رئیس واحد فرماندهی سایبری ارتش آمریکا چند روز پیش گفت که هیچ مجوزی از سوی ترامپ برای مقابله با مداخله‌های انتخاباتی روسیه دریافت نکرده است.

یک نظرسنجی روزنامه "یواس‌ای تودی" نشان داد که سه چهارم آمریکایی‌ها معتقدند روسیه برای مداخله در فرایندهای انتخاباتی آینده در آمریکا تلاش خواهد کرد و تنها ۶۰ درصد از پاسخ دهندگان معتقد بودند که ترامپ تلاش کافی برای مقابله با این تهدید انجام می‌دهد.

نظرات بینندگان