arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۹۶۹۶۶
تاریخ انتشار: ۲۸ : ۱۰ - ۱۴ اسفند ۱۳۹۶

ادامه روند گرم شدن هوا در کشور تا اوایل هفته آینده

سرپرست مدیریت شبکه پایش سازمان هواشناسی کشور از افزایش دمای هوا در بیشتر استان ها خبر داد و گفت: این روند گرمایشی هوا تا اوایل هفته آینده در کشور ادامه خواهد داشت.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

 سرپرست مدیریت شبکه پایش سازمان هواشناسی کشور از افزایش دمای هوا در بیشتر استان ها خبر داد و گفت: این روند گرمایشی هوا تا اوایل هفته آینده در کشور ادامه خواهد داشت.

مسعود حقیقت روز دوشنبه در گفت و گو با ایرنا اظهار کرد: در روزهای اخیر در مناطق شمالی کشور افزایش دمای هوا را داشتیم اما جریانات شمالی باعث کاهش نسبی گرما در این مناطق می شود و به طورکلی روند گرمایش هوا در سراسر کشور افزایشی است.
وی با بیان اینکه امروز صبح هوای بهاری در کل کشور حاکم بود و منطقه سردی نداشتیم، افزود: نقشه های هواشناسی نشان می دهد که امروز در بیشتر مناطق کشور جوی آرام و آسمانی صاف داریم البته از بعدازظهر از شمال غرب به ویژه استان های آذربایجان شرقی و غربی، قسمت هایی از اردبیل و زاگرس مرکزی، لرستان، کهگیلویه و بویراحمد، همدان، چهارمحال و بختیاری، دامنه های جنوبی البرز در استان های غربی، تهران و البرز افزایش ابر، گاهی بارش پراکنده و وزش باد را داریم.
حقیقت ادامه داد: فردا و چهارشنبه موج کم دامنه ای از تراز میانی جو عبور می کند که به واسطه آن، فردا در غرب کرمانشاه، کردستان، همدان، قسمت هایی از ایلام و شمال غرب، دامنه های جنوبی البرز و در سطح شهر تهران بارش پراکنده را شاهد خواهیم بود.
سرپرست مدیریت شبکه پایش سازمان هواشناسی کشور اظهار کرد: از روز چهارشنبه نیز علاوه بر این مناطق، این موج از قسمت های شرقی البرز مانند استان های سمنان، گلستان، مازندران و قسمت هایی از خراسان رضوی عبور کرده و سبب بارش باران گاهی با رعد و برق در این مناطق می شود.
حقیقت گفت: همچنین در روزهای سه شنبه و چهارشنبه هفته جاری با توجه به اینکه جریانات از دریا به ساحل (جریانات شمالی) در سواحل رخ می دهد، در این مناطق وزش باد، کاهش دما، بارش باران و در ارتفاعات البرز بارش برف را خواهیم داشت.

** گرمترین و سردترین مناطق کشور/ دمای هوای تهران
سرپرست مدیریت شبکه پایش سازمان هواشناسی کشور گفت: امروز صبح سردترین نقطه کشور شهرکرد و بروجن به ترتیب با دمای منفی 6 و 4 درجه و گرمترین نقطه کشور راسک، زابل و آبادان با 31 درجه بالای صفر بود.
حقیقت افزود: کمینه دمای تهران امروز صبح 10 درجه بود و بیشینه دمای هوای امروز تهران به 20 درجه می رسد.

نظرات بینندگان