arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۹۶۹۹۴
تاریخ انتشار: ۲۵ : ۱۲ - ۱۴ اسفند ۱۳۹۶

هرگز عسل را همراه این غذاها نخورید!

همه ما شنیده ایم که می گویند هرگز عسل را با خربزه نخورید، اما چرا؟ در این مطلب غذاهایی که هرگز نباید با عسل بخورید و دلیل علمی آن را بیان می کنیم.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

هرگز عسل را همراه این غذاها نخورید!

طب سنتی همیشه توصیه هایی درباره مصرف مواد غذایی دارد، اینکه چه غذاهایی را نباید همزمان بخوریم زیرا بسیار خطرناک بوده و ممکن است در مواردی حتی منجر به مرگ شوندو از طرفی چه غذاهایی بهتر است با هم مصرف شوند تا تاثیرشان چند برابر شود. در این مطلب به شما می گوییم که عسل را نباید هرگز با چه مواد غذایی مصرف کنید.


به گزارش انتخاب؛ خوردن هر ماده غذایی که دیرهضم باشد با هر ماده غذایی که سریع‌ هضم است یا دو ماده خوراکی طبیعت سرد یا هر دو گرم می‌تواند در درازمدت (در صورتی که به طور مکرر و عادتی به مصرف برسند) مسئله‌ساز شود.

خوردن خربزه با عسل
مصرف خربزه و عسل همزمان به دلیل دیر هضم بودن عسل و زود هضم بودن خربزه برای دستگاه گوارش مشکل ساز و سبب ورم معده می شود و در برخی افراد سبب ایجاد معده درد شدید می شود که برخی به اصطلاح می گویند معده سفت و مانند سنگ شده است.
البته ممکن است برای یک نفر خوردن عسل و خربزه هیچ مشکلی ایجاد نکند و برای شخص دیگر باعث دلدرد های خیلی شدید و اورژانسی شدن فرد بشود.

کشمش با عسل
کشمش نیز مانند خربزه زود هضم است و مصرف همزمان آن با عسل همان مشکل را به وجود آورده و سبب اختلال در گوارش و گاهی دل درد می شود. همچنین گرم بودن طبع هر دو ماده نیز بر این امر تاثیر می گذارد.تکرار این موارد در دراز مدت سبب اختلال جدی در دستگاه گوارش فرد می شود.

نظرات بینندگان