arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۹۶۹۹۷
تاریخ انتشار: ۳۹ : ۱۲ - ۱۴ اسفند ۱۳۹۶

گفت‌وگوی ترامپ و السیسی درباره ایران

کاخ سفید در بیانیه‌ای اعلام کرد: روسای جمهور آمریکا و مصر در گفت‌وگو با یکدیگر درباره ایران رایزنی کردند.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

گفت‌وگوی ترامپ و السیسی درباره ایران

کاخ سفید در بیانیه‌ای اعلام کرد: روسای جمهور آمریکا و مصر در گفت‌وگو با یکدیگر درباره ایران رایزنی کردند.

به گزارش انتخاب به نقل از خبرگزاری رسمی کویت(کونا)، کاخ سفید با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد: دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا و عبدالفتاح السیسی رئیس‌جمهور مصر در یک تماس تلفنی با یکدیگر درباره مسائل مختلف گفت‌وگو کردند.

 

کاخ سفید در ادامه بیانیه خود تصریح کرد که دو طرف در این تماس درباره حمایت روسیه و ایران از بشار اسد، رئیس‌جمهور سوریه گفت‌وگو کردند.

کاخ سفید مدعی شد که اسد با حمایت تهران و مسکو دست به حمله علیه غیرنظامیان بی‌گناه زده است.

بنابر اعلام کاخ سفید، ترامپ و السی‌سی توافق کردند تا برای پایان دادن به بحران انسانی کنونی در سوریه، دستیابی به اتحاد اعراب و برقراری ثبات در منطقه با یکدیگر همکاری کنند.

روسای جمهور آمریکا و مصر همچنین درباره روابط دو جانبه و مسائل امنیتی رایزنی کردند.

به گزارش ایسنا، آمریکا و غرب در روزهای اخیر تلاش کرده‌اند تا بشار اسد را برای درگیری‌های اخیر در غوطه شرقی که بنا بر اعلام سازمان ملل تاکنون حدود 600 تن در نتیجه آن جان خود را از دست داده‌اند، مسئول بدانند و او را به نقض قطعنامه شورای امنیت برای برقراری آتش بس 30 روزه در سوریه متهم می‌کنند.

رئیس‌جمهور سوریه روز یک‌شنبه پس از دیدار با هیئت ایرانی در پاسخ به این اتهامات گفت که کشورهای غربی برای فراهم کردن بهانه لازم جهت انجام حملات هوایی علیه نیروهای سوری، دمشق را به استفاده از سلاح‌های شیمیایی متهم می‌کنند.

بشار اسد اظهار کرد: موضوع تسلیحات شیمیایی به یکی از مدخل‌های دیکشنری دروغ‌های غرب تبدیل شده است. این امر صرفا نوعی تهدید است که برای فراهم کردن بهانه به منظور انجام حملات هوایی به نیروهای ارتش سوریه مورد استفاده قرار می‌گیرد.

اسد با بیان این که ائتلاف غربی، قدرت هوایی داعش است، خاطرنشان کرد: ائتلاف بین‌المللی تحت رهبری آمریکا از گروه تروریستی داعش، جبهه النصرة و سایر تروریست‌ها حمایت می‌کند.

وی تأکید کرد که عملیات در غوطه شرقی ادامه خواهد داشت و به طور همزمان تدابیری برای خارج کردن غیرنظامیان از این منطقه به کار گرفته خواهد شد.

رئیس جمهور سوریه همچنین تصریح کرد: عملیات علیه تروریست‌ها ادامه خواهد یافت و در همین حال، این گزینه که غیرنظامیان از مناطق درگیری خارج شوند، همواره مد نظر است.

وی افزود: تعارضی میان آتش‌بس و عملیات‌های ضدتروریستی وجود ندارد و پیشرفتی که در روزهای گذشته در غوطه توسط ارتش سوریه حاصل شده، در زمان برقراری این آتش‌بس رخ داده است. اکثر مردم در غوطه می‌خواهند که از تروریسم رهایی یابند و به همین دلیل عملیات باید ادامه پیدا کند.

‌رییس‌جمهور سوریه گفت: هدف اصلی حمله تبلیغاتی و سیاسی علیه سوریه تحت عناوین انسان‌دوستانه، احیای تروریسم است. تروریست‌ها پس از ضرباتی پی در پی که با آن مواجه شدند، دست به این تبلیغات زده‌اند.

اسد خاطرنشان کرد: عملیات ضد تروریسم همزمان با گشودن گذرگاه برای خروج غیرنظامیان به مناطق تحت حاکمیت نظام استمرار خواهد یافت.  

منبع: ایسنا
نظرات بینندگان