arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۹۷۰۲۳
تاریخ انتشار: ۳۶ : ۱۴ - ۱۴ اسفند ۱۳۹۶

دستیار صوتی سیری کمک خلبان می‌شود / تلاش ناسا برای طراحی یک پرواز کاملا امن

سیستم دستیار صوتی سیری در حال گذراندن دوره هایی آزمایشی است تا در صورت موفقیت، به عنوان دستیار خلبان فعالیت کند.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

تلاش ناسا برای طراحی یک پرواز کاملا امن ادامه دارد

سیستم دستیار صوتی سیری در حال گذراندن دوره هایی آزمایشی است تا در صورت موفقیت، به عنوان دستیار خلبان فعالیت کند.

به گزارش سرویس آی تی انتخاب به نقل از سی نت، سیستم کنترل صدا به خلبانان کمک می کند، تا پروازی ایمن تر داشته باشند.این روزها هواپیماها سرشار از نمایشگرهای درخشان و سیستم های هوشمندی هستند که خلبان را در پرواز حمایت می کنند.

اما حضور دستیارهای صوتی و هوش مصنوعی به خلبان و کادر پرواز کمک می کند تا روز به روز استرس کاری خود را کاهش دهند.یکی از صفحه نمایش ها در کابین خلبان قرار دارد و با کمک تکنولوژی «چشم انداز مصنوعی» اطلاعاتی دقیق از وضعیت پرواز را در اختیار خلبان قرار می دهد.

تلاش ناسا برای طراحی یک پرواز کاملا امن ادامه دارد

بریان ویور، یکی از خلبانان آزمون پرواز با سیستم هوشمند،در این خصوص می گوید ؛ سیری مثل یک دوست صمیمی پروازهای ما را مدیریت می کند، به خدمه راهنمایی می کند، که چه چیزهایی مهم است و چه مواردی مهم نیست و در نهایت امنیت پرواز را تامین می کند.

این خلبان ادامه داد :

"ما در حال تلاش برای ایجاد  یک شبیه ساز هوشمند برای محک زدن سیستم هوشمند سیری هستیم. "

ناسا در دهه های 70 و 80 ، برای افزایش امنیت پرواز،  نوعی سیستم مشابه صوتی را طرح ریزی کرده است. این سیستم با هدف پیشگیری از برخورد با کوه یا موانع مختلف طراحی شده بود .

تکنولوژی جدید سیری،  اطلاعات جغرافیایی، اطلاعات هواشناسی و نقشه های زمینی را به منظور نشان دادن جایی که هواپیما در ارتباط با محیط آن است، ادغام می کند. صفحه نمایش این سیستم نیز تمامی موانع موجود در مسیر را به نمایش می گذارد.

کایل الیس، مهندس تحقیقات هوافضایی در ناسا، می گوید این یک روش بصری جدید و آشنا برای نمایش اطلاعات موقعیت است زیرا خلبانان مجبور نیستند به مرجع و تفسیرخاصی وابسته باشند .

اما این تکنولوژی تنها به ساخت یک رویکرد خلبانی هوشمند معطوف نمی شود و دارای مزایایی ملموس برای مسافران نیز خواهد بود.

صفحه نمایش های متعدد 3 بعدی در این سیستم باعث می شوند که پرواز ها به طور صحیح تری انجام شوند، زیرا خلبان در مورد محیط اطرافشان اطلاعات  بیشتری دارند.

نظرات بینندگان