arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۹۷۱۱۰
تاریخ انتشار: ۳۹ : ۲۲ - ۱۴ اسفند ۱۳۹۶

سردار کمالی:کسر خدمت شش ماهه سربازان فعال در سمن‌ها صحت ندارد

رئیس اداره سرمایه انسانی سرباز ستاد کل نیروهای مسلح برخی اخبار منتشرشده پیرامون اعطای کسری خدمت سربازی به جوانان فعال در سازمان‌های مردم‌نهاد را تکذیب و توضیحاتی را درخصوص تفاهم‌نامه عصر امروز میان ستاد کل نیروهای مسلح و چند وزارتخانه ارائه کرد.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

سردار کمالی:کسر خدمت شش ماهه سربازان فعال در سمن‌ها صحت نداردرئیس اداره سرمایه انسانی سرباز ستاد کل نیروهای مسلح برخی اخبار منتشرشده پیرامون اعطای کسری خدمت سربازی به جوانان فعال در سازمان‌های مردم‌نهاد را تکذیب و توضیحاتی را درخصوص تفاهم‌نامه عصر امروز میان ستاد کل نیروهای مسلح و چند وزارتخانه ارائه کرد.

سردار موسی کمالی در گفت‌وگو با ایسنا با اشاره به برخی اخبار منتشرشده پیرامون اعطای کسر خدمت به جوانان فعال در سازمان‌های مردم‌نهاد اظهار کرد: ستاد کل نیروهای مسلح در راستای مهارت‌آموزی به سربازان، تفاهم‌نامه‌هایی را با وزارتخانه‌های مختلف به امضا رسانده‌ است که عصر دوشنبه نیز چند تفاهمنامه با وزارتخانه‌های مختلف از جمله وزارت ورزش و جوانان، وزارت آموزش و پرورش، وزارت علوم و ... به امضا رسید.

وی با بیان اینکه در این تفاهمنامه‌ها تعهداتی برای مهارت‌آموزی سربازان برای وزارتخانه‌ها و ستاد کل نیروهای مسلح تعیین شد، افزود: یکی از این تفاهمنامه‌ها میان رئیس ستاد کل نیروهای مسلح و وزیر ورزش و جوانان به امضا رسید. در یکی از بندهای آن مقرر شد براساس شیوه‌نامه و ضوابطی که تهیه می‌شود، هر ساله تعدادی سرباز شش ماه پایانی خدمت خود را به یکی از وزارتخانه‌های طرف این تفاهمنامه بروند تا در رشته و تخصصی که دارند فعالیت کنند و بر این اساس با مهارت کسب‌کرده و تجربه کاری‌ خود، آمادگی بیشتری برای ورود به بازار کار داشته باشند.

کمالی با بیان اینکه به‌کارگیری چنین سربازانی با توجه به رشته و تخصص مورد نیاز وزارتخانه انجام می‌شود، گفت: بر این اساس فرد سرباز شش ماه پایانی خدمت خود را مامور به خدمت در آن نهاد یا وزارتخانه می‌شود و به هیچ‌عنوان موضوعی به عنوان کسر خدمت شش‌ماهه برای سربازان مطرح نیست و هیچ تصمیمی هم در این خصوص اتخاذ نشده است.

رئیس اداره سرمایه انسانی ستاد کل نیروهای مسلح درباره اینکه چه تعداد از این سربازان در سال آینده مشمول این طرح می‌شوند، گفت: این طرح ابتدا به شکل آزمایشی اجرا شده تا تعداد محدودی سرباز به وزارتخانه‌ها واگذار شوند و در صورت موفقیت‌آمیز بودن، ادامه خواهد یافت. براین اساس سهمیه‌ها نیز افزایش می‌یابد.

وی با اشاره به سخنان اخیر معاون ساماندهی امور جوانان وزارت ورزش و جوانان گفت: در مصاحبه‌ای که از ایشان منتشر شده جزئیات به درستی شرح داده شده اما متاسفانه به نظر می‌رسد چند رسانه استنباط نادرستی از این تفاهمنامه داشته‌اند و از تیتر کسر خدمت شش ماهه برای جوانان فعال در سازمان‌های مردم‌نهاد استفاده کرده‌اند که این موضوع نادرست است وگرنه در اصل سخنان اشکالی وجود ندارد.

نظرات بینندگان