arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۹۷۳۸۷
تاریخ انتشار: ۵۵ : ۱۳ - ۱۶ اسفند ۱۳۹۶

ابتکار: 46 مدیرکل در دولت، زن هستند/ آمار قابل قبولی است

معاون رئیس‌جمهور در امور زنان و خانواده گفت: طی شش ماه گذشته هفت معاون وزیر جدید و ۴۶ مدیرکل زن در دولت به کار گرفته شده‌اند که این روند قابل قبولی است.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

ابتکار: 46 مدیرکل در دولت، زن هستند/ آمار قابل قبولی است

معاون رئیس‌جمهور در امور زنان و خانواده گفت: طی شش ماه گذشته هفت معاون وزیر جدید و ۴۶ مدیرکل زن در دولت به کار گرفته شده‌اند که این روند قابل قبولی است ولی باید تسریع یابد

به گزارش انتخاب؛ معصومه ابتکار معاون رئیس‌جمهور در امور زنان و خانواده امروز در حاشیه جلسه هیئت دولت در جمع خبرنگاران، با اشاره به برگزاری اولین جلسه ستاد ملی زن و خانواده با حضور رئیس‌جمهور در روز سه شنبه گفت: این ستاد، یک ستاد فرابخشی و فرا قوه‌ای است در این جلسه، شاخص‌های عدالت جنسیتی را بررسی و سیاست‌های مربوط به آن را تأیید کردیم. این شاخص‌ها، ملاک عمل برای بهبود وضعیت زنان و خانواده خواهد بود.

ابتکار، یکی دیگر از مصوبات جلسه ستاد ملی زن و خانواده را تقسیم کار ملی بین دستگاه‌های مختلف برای آموزش پیش از ازدواج، حین ازدواج و بعد از ازدواج عنوان کرد و افزود: ان‌شاءالله این موضوع که با همکاری همه دستگاه‌ها انجام می‌شود، به بهبود شرایط و خوشبختی زوج‌ها کمک کند. یکی دیگر از مصوبات این جلسه، در مورد اقدام مشترک معاونت زنان و خانواده و وزارت ورزش و جوانان برای نشاط و تندرستی دختران بود. یکی از معضلات دختران جامعه، کم تحرکی است؛ در این باره هم یک تقسیم کار ملی خواهیم داشت. دستگاه‌ها اگر وظیفه خودشان را به خوبی انجام دهند به سلامتی روح و جسم دختران کمک می‌کند.

معاون امور زنان و خانواده رئیس‌جمهور ادامه داد:‌ گزارشی از وضعیت زنان بر اساس آمار، تفکیک به جنس و شرایط هر استان در جلسه امروز هیئت دولت ارائه شد و کمبودهایی که در استانها وجود دارد مثل کودکان یا دختران بازمانده از تحصیل ذکر شد. همچنین در جلسه امروز بحث شد که اشتغال زنان در بخش‌های اشتغال غیر رسمی و خانگی را مدنظر داشته باشیم. مطالعه‌ای را معاونت زنان و خانواده در مورد ارزشگذرای کار خانگی زنان انجام داده که مطالعه بسیار مهمی است و نشان می‌دهد که تا سی درصد از ارزش تولید ناخالص ملی کشور، ناشی از کار زنان است؛ کاری که به حساب نمی‌آید ولی زنان در آن نقش دارند از بحث نگهداری گرفته تا تولیدات خانگی و خدمات دیگر.

ابتکار به گزارش انتصاب مدیران زن در دولت تدبیر و امید اشاره کرد و اظهار داشت: بر اساس مصوبه رئیس‌جمهور که سی درصد از پست‌های مدیریتی تا پایان دولت باید در اختیار زنان قرار گیرد، ما گزارش‌گیری‌های مستمری داریم که طبق این گزارش‌ها، تا کنون علاوه بر انتصابات قبلی، طی شش ماه گذشته هفت معاون وزیر جدید و 46 مدیرکل زن در دولت به کار گرفته شده‌اند که این روند قابل قبولی است ولی باید تسریع یابد.

وی افزود: برای دومین بار، مکاتباتی را با استانداران انجام دادم تا رعایت این سی درصد را در استانها مدنظر داشته باشند.وزیر کشور هم در رابطه با انتصاب فرمانداران زن تلاش‌هایی را انجام می‌دهد.

ابتکار، با اشاره به طرح گفت‌وگوی ملی خانواده اظهار داشت: این طرح در یازده استان کلید خورده و مبنای آن این است که در داخل خانواده و در سطح جامعه، برای بهبود وضعیت خانواده ایرانی نیازمند گفت‌وگو هستیم.

وی به برگزاری اجلاس بین‌المللی زن، صلح و امنیت با همکاری وزارت خارجه اشاره کرد و با مهم توصیف کردن این اجلاس اظهار داشت: نشست کارشناسی این اجلاس امروز آغاز شده و نمایندگان کشورهای مختلف علی الخصوص کشورهای منطقه و سفرای آنها حضور دارند. اجلاس فردا با حضور مقامات کشورها برگزار خواهد شد.

منبع: تسنیم

نظرات بینندگان