arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۹۷۴۰۸
تاریخ انتشار: ۳۶ : ۱۵ - ۱۶ اسفند ۱۳۹۶

حمایت آیپک از عربستان و امارات

رئیس کنفرانس عمده سازمان‌های یهودی‌های آمریکا از آیپک خواست تا از شاهزاده محمد بن‌سلمان و رهبری امارات‌‌متحده‌عربی حمایت کنند.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

حمایت آیپک از عربستان و امارات

رئیس کنفرانس عمده سازمان‌های یهودی‌های آمریکا از آیپک خواست تا از شاهزاده محمد بن‌سلمان و رهبری امارات‌‌متحده‌عربی حمایت کنند.

به گزارش انتخاب به نقل از الجزیره استیفن گرین‌برگ در کنفرانس سالانه‌شان که در واشنگتن برگزار شد، اعلام کرد که از هر دو کشور دیدار داشته و از اینکه رهبران هر دو کشور این همه «سعه‌صدر» دارند و در مبارزه با تروریسم راسخ هستند، دلگرم شده است. او همچنین از همه خواست تا از اصلاحاتی که مد نظر محمد بن‌سلمان است حمایت کنند. او گفت: تغییرات واقعی لزوما باید مورد تشویق قرار گیرد.

همزمان نفتالی بنت، وزیر آموزش و پرورش رژیم صهیونیستی و رئیس امور یهودیان نیز در کنفرانس آیپک مدعی شد: اسرائیل هر روز قوی و قوی‌تر از تمامی دشمنان خود می‌شود. این مقام صهیونیستی که جزو جناح راست افراطی کابینه نتانیاهو به‌حساب می‌آید، گفت: ما نباید اجازه بدهیم سایر کشورها به سمت انرژی هسته‌ای بروند. ما باید مانع دسترسی عربستان سعودی به انرژی هسته‌ای شویم. دنی آیالون، معاون سابق وزیر امور خارجه رژیم صهیونیستی که در این کنفرانس سخنرانی کرد به الجزیره گفت: من با رهبران سعودی ارتباط خوبی دارم و اسرائیل با کشورهای حاشیه خلیج‌فارس مانند بحرین و عربستان اشتراکات زیادی دارد، به‌ویژه اینکه ما باید در برابر قدرت روزافزون ایران در منطقه به مقابله برخیزیم. او به الجزیره گفت: «ایران دشمن مشترک ماست.»

دولت غیرنظامی
آوی گبی، رهبر حزب کار رژیم صهیونیستی نیز در کنفرانس آیپک اعلام کرد که اسرائیل باید با تاسیس یک دولت فلسطینی غیرنظامی در سرزمین‌های اشغالی در کرانه باختری و غزه خود را از فلسطینی‌ها جدا کند. گبی که خود را برای انتخابات آماده می‌کند تا به مقام نخست‌وزیری رژیم صهیونیستی برسد، گفت: فلسطینی‌ها باید ابتدا چند شرط را محقق کنند تا اسرائیل برای داشتن کشور مستقل فلسطینی موافقت کند. او یکی از این شروط را از این قرار خواند: فلسطین باید حمایت مالی‌اش را از خانواده‌هایی که خویشان آنها در اسرائیل زندانی شده‌اند، قطع کند. این زندانی‌ها کسانی هستند که علیه اشغالگری اسرائیل دست به مبارزه زده‌اند. بنابر گزارش دفتر آمار فلسطینیان، بیش از ۶ هزار فلسطینی اسیر زندان‌های رژیم صهیونیستی هستند. گبی که خانواده‌اش در سال ۱۹۶۴ از مراکش به سرزمین‌های اشغالی مهاجرت کرده، با عباراتی نفرت پراکنانه این افراد را تروریست خواند.

او گفت: والدینش به این علت به سرزمین‌های اشغالی مهاجرت کردند تا به‌جای اینکه در کشوری با اکثریت مسلمان زندگی کنند، در جایی باشند که اکثریت از آن یهودی‌ها باشد. به همین علت او خواستار این شده است که اکثریت عددی اسرائیلی‌ها باید حفظ شود.

او هر چند از اعلام استقلال فلسطین به شکل صریح طفره رفت اما گفت باید فلسطینی‌ها از لحاظ اقتصادی رشد داشته باشند، زیرا این می‌تواند کمک بزرگی به اسرائیل باشد. او افزود: ما باید با فلسطینی‌ها همکاری اقتصادی داشته باشیم تا از صلح با اسرائیل حفاظت به عمل آوریم. او مدعی شد: ما فقط جزئی از خاورمیانه نیستیم، ما می‌خواهیم رهبر خاورمیانه باشیم. دیدگاه‌های رهبر چپ‌های اسرائیلی تفاوت چندانی با دیدگاه‌های حزب لیکود ندارد و از همان استانداردهای حزب لیکود در برابر فلسطینی‌ها استفاده می‌کند. تنها تفاوت گبی با سایر اسرائیلی‌ها در این است که او به ساخت‌وسازهای بالای تپه که توسط ساکنان یهودی ساخته شده معترض بوده است. او می‌گوید: باید این ساخت‌وسازها در بالای تپه متوقف شود، زیرا آنها امنیت ارزشمندی را برای اسرائیلی‌ها فراهم نمی‌آورند. بنابرگزارش سازمان موسوم به حقوق بشر اسرائیل در بخش کرانه باختری بیش از ۶۰۰ هزار یهودی غیرقانونی زندگی می‌کنند. این افراد از فردای جنگ ۱۹۶۷ به این منطقه نقل مکان کرده‌اند.

در این کنفرانس آیالون اما عدم انعقاد صلح بین اسرائیل و فلسطین را متوجه طرف فلسطینی کرد و گفت که باید آنها را مورد شماتت قرار داد. الجزیره تاکید می‌کند که آیالون در این کنفرانس حاضر نشد که بگوید اسرائیل اراضی فلسطینی‌ها را اشغال کرده‌ است.

منبع : دنیای اقتصاد

نظرات بینندگان