arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۹۷۴۷۴
تاریخ انتشار: ۵۳ : ۲۰ - ۱۶ اسفند ۱۳۹۶
توضیحات دادستان تهران درباره فوت یک فرد در اغتشاشات خیابان پاسداران تهران

مستندات فوت یکی از عوامل اغتشاشات گلستان هفتم به رویت خانواده‌اش رسید/ دستورات قضایی سرپرست دادسرای جنایی به تاریخ ۹۶/۱۲/۱ موجود است + فیلم

دادستان تهران در پاسخ به سئوالی مبنی بر شایعاتی در فضای مجازی در رابطه با فوت یک نفر در ناآرامی‌های خیابان پاسداران در حین بازجویی، گفت: دستورات قضایی سرپرست دادسرای جنایی به تاریخ 96/12/1 موجود است، علاوه بر این کالبد شکافی جسد به تاریخ همان روز یا روز بعد در پزشکی قانونی وجود دارد، خانواده این فرد با سرپرست دادسرای جنایی ملاقات کرده و دستورات را ملاحظه نموده اند.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

مستندات فوت یکی از عوامل اغتشاشات گلستان هفتم به رویت خانواده‌اش رسید/ دستورات قضایی سرپرست دادسرای جنایی به تاریخ ۹۶/۱۲/۱ موجود است

دادستان تهران در پاسخ به سئوالی مبنی بر شایعاتی در فضای مجازی در رابطه با فوت یک نفر در ناآرامی‌های خیابان پاسداران در حین بازجویی، گفت: دستورات قضایی سرپرست دادسرای جنایی به تاریخ 96/12/1 موجود است، علاوه بر این کالبد شکافی جسد به تاریخ همان روز یا روز بعد در پزشکی قانونی وجود دارد، خانواده این فرد با سرپرست دادسرای جنایی ملاقات کرده و دستورات را ملاحظه نموده اند.

عباس جعفری دولت آبادی در حاشیه آخرین جلسه آسیب‌های اجتماعی در سال جاری که به موضوع عفاف و حجاب اختصاص داشت در جمع خبرنگاران اظهار کرد: در این جلسه به دو مسئله اساسی توجه شد، اولا اینکه مسائل ایجابی مورد اهتمام بیشتری قرار گیرد و دستگاه‌های فرهنگی و اجتماعی مثل شهرداری، وزارت ارشاد و صدا و سیما بیشتر به این موضوع توجه داشته باشند.

وی با اشاره به اقدامات سلبی، افزود: در مواردی که رویکرد‌های افراد ساختارشکنانه باشد، حتما پلیس و دستگاه قضایی ورود خواهند کرد؛ کمااینکه در مواردی که اخیرا ساختارشکنانه بود و با علم و آگاهی و تعمدا و با برنامه قبلی صورت گرفت، دستگاه قضا ورود کرد.

دادستان تهران با بیان اینکه مسئله عفاف و حجاب راهکار‌های الزاما انتظامی و قضایی ندارد، بیان داشت: حدود ١٧ راهکار در این جلسه برشمرده شد که امیدواریم دستگاه‌ها به این راهکار‌ها توجه کنند. یکی از راهکار‌ها این است که در فضای مجازی هم تولید محتوای خوب و مثبت داشته باشیم و هم در مواردی که در زمینه عفاف و حجاب و عفت عمومی، اقدامات ساختارشکنانه و علیه آن صورت می‌گیرد، مدیریت کنیم.

دادستان تهران با تاکید بر اینکه باید یک برنامه جمعی پیش بینی شود و همه دستگاه‌ها شرکت کنند، گفت: مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی که چندین سال پیش تصویب شده، حداقل ٢٦ دستگاه را مکلف کرده است و کمترین وظایف بر عهده دستگاه قضا و پلیس است و بیشترین وظایف بر عهده سایر دستگاه‌های اجرایی و فرهنگی است.

جعفری دولت آبادی بیان داشت: در سال آینده پیگیری اجرای این مصوبات به خصوص در دستگاه‌های دولتی، در دستور کار قرار دارد و امیدواریم با همکاری دستگاه‌ها، شاهد بهبود وضعیت عفاف و حجاب در کشور باشیم.

وی خاطرنشان کرد: اگرچه اعتقاد داریم که زنان متدین و متشرع ما بسیار زیاد هستند که طرفدار عفاف و حجاب می‌باشند و اقدامات ساختارشکنانه چند نفر محدود هرگز ارزش‌های دینی ما را نمی‌تواند تحت الشعاع قرار دهد.

جعفری دولت آبادی در پاسخ به سئوال دیگری مبنی بر شایعاتی در فضای مجازی در رابطه با فوت یک نفر در ناآرامی‌های خیابان پاسداران در حین بازجویی، گفت: در همان روز‌های اول که این آشوب‌ها رخ داد، سرپرست دادسرای جنایی گزارش داد که فردی در درگیری‌ها فوت کرده و به بیمارستان منتقل شده است و هویت این شخص معلوم نبود.

دادستان تهران افزود: در همان زمان، هم به وزارت کشور و هم پلیس اعلام کردیم؛ اما، چون هویتی نداشت تا یکی دو روز گذشته قابل شناسایی نبود.

جعفری دولت آبادی اظهار کرد: دستورات قضایی سرپرست دادسرای جنایی به تاریخ 96/12/1 موجود است، علاوه بر این کالبد شکافی جسد به تاریخ همان روز یا روز بعد در پزشکی قانونی وجود دارد، منتهی این متوفی شناسایی نمی‌شد.

وی گفت: همچنین سخنگوی محترم قوه قضاییه در ششم اسفند 96 در نشست خبری این موضوع را اعلام کردند، بنابراین کسی که در ششم اسفند (فوت وی) اعلام شده و در اول اسفند فوت شده؛ نمی‌توانسته در یکی دو روز گذشته در بازجویی‌ها فوت کند، لذا این دروغ و کذب محض است.

جعفری دولت آبادی یادآور شد: جسد وی به خانواده تحویل داده شده و دفن گردیده و خانواده وی مصاحبه نیز کردند. بنابراین دشمنان ما به دلیل اینکه یک دروغی را به دستگاه‌های انتظامی و قضایی نسبت دهند، این مطلب را منتشر کردند.

وی خاطرنشان کرد: خانواده این فرد با سرپرست دادسرای جنایی ملاقات کرده و دستورات را ملاحظه نموده و ما نیز در اینجا با قاطعیت اعلام می‌کنیم که این فوتی بوده که جسد وی نیز به بیمارستان تحویل شده و از آنجا حسب دستور قضایی به پزشکی قانونی تحویل گردیده است.

نظرات بینندگان