arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۹۷۵۴۳
تاریخ انتشار: ۱۶ : ۰۱ - ۱۷ اسفند ۱۳۹۶

چند لحظه تا فاجعه درسعادت آباد

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

شعله‌های آتش که نیمه شب از پارکینگ یک ساختمان درمحله سعادت‌آباد تهران زبانه می‌کشید درعملیات ضربتی و با حضور به‌موقع تیم‌های آتش‌نشانی خاموش شد.


به گزارش ایران، دقایقی از بامداد چهارشنبه گذشته بود که صدای فریادهای چند زن و مرد، ساکنان محله کوی فراز را وحشت‌زده به‌خیابان‌ها کشاند.


سرایدار ساختمان 15 واحدی، تنها به جنگ شعله‌های سرکش آتش رفته بود که از آبگرمکن برقی مجاور اتاقک سرایداری زبانه می‌کشید. اوسعی داشت با کپسول‌های آتش‌نشانی خانگی، شعله‌های سرکش را مهارکند اما به خاطرشدت حریق، لحظه به لحظه آتش گسترش یافت.


ازسوی دیگرساکنان وحشت‌زده ساختمان که برخی‌شان نیز در آپارتمان‌ها گرفتارشده بودند- درتماس با سامانه 125 آتش‌نشانی درخواست کمک کردند. این درحالی بودکه هفت تیم عملیاتی در فاصله‌ای کمتراز سه دقیقه خود را به آنجا رسانده و درعملیاتی ضربتی شعله‌های آتش را مهارکردند.


یکی ازساکنان ساختمان دراین باره به خبرنگارحوادث گفت: «همه چیزخیلی ناگهانی اتفاق افتاد. چراکه با شنیدن صدای فریادهای سرایدار ساختمان، سراسیمه از خانه بیرون دویدیم که متوجه شدیم دود شدیدی راهروها را فرا گرفته است. همان موقع سعی کردیم سایر ساکنان را که در خواب بودند بیدار کنیم.


اما متأسفانه به‌دلیل قطع برق آسانسور، ساکنان طبقات بالایی درخانه‌هایشان گرفتارشده بودند. درحالی که آتش بسرعت زبانه می‌کشید با آتش‌نشانی تماس گرفتیم که خوشبختانه خیلی سریع چند تیم با خودروهای مجهزبه محل حادثه رسیده و به مهارآتش پرداختند.


وی اظهارداشت: براستی حضورآتش‌نشان‌ها و عملیات ضربتی‌شان قابل توصیف نیست. چرا که اگر آنها فقط چند دقیقه دیرتررسیده بودند خودروهای گرانقیمت داخل پارکینگ منفجرشده و فاجعه‌ای رخ می‌داد.»

نظرات بینندگان