arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۹۷۵۶۹
تاریخ انتشار: ۵۳ : ۰۹ - ۱۷ اسفند ۱۳۹۶

تصاویر : حملات بوداییان به مساجد و مغازه‌های مسلمانان در سریلانکا

دولت سریلانکا نسبت به آغاز خشونت مذهبی میان بوداییان و مسلمانان هشدار داده است.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

تازه‌ترین گزارش‌ها از سریلانکا حاکی‌ است که به دنبال تنش و خشونت گزارش شده علیه مسلمانان این کشور، مرخصی نیروهای پلیس لغو شده است.

به گزارش «انتخاب»؛ همزمان دسترسی به شبکه‌های اجتماعی قطع شده و دولت دلیل این اقدام را جلوگیری از اشاعه سخنان نفرت‌ برانگیز عنوان کرده است.

در همین حال نخست وزیر سریلانکا هشدار داده است که با آشوبگران و غارتگران بشدت برخورد خواهد شد. وی همچنین گفته است که نیروهای بیشتری به مناطقی که در آن ناآرامی صورت گرفته است اعزام خواهد شد.

همچنین از شهر کندی گزارش شده است نیروهای پلیس برای متفرق کردن تجمعی از بودایی‌ها که براساس گزارش‌ها به مساجد و یا مغازه‌های مسلمانان حمله کرده‌اند گاز اشک‌اور به کار برده است.

پیشتر گزارش شده بود که در این شهر که اکثریت ساکنان آن را بوداییان سینهالی تشکیل می‌دهند یک مسجد و چندین فروشگاه و محل سکونت مسلمانان مورد حمله قرار گرفته است.

تظاهرکنندگان، منع آمد و شد نامحدود اعلام شده از سوی مقامات را نادیده گرفته‌ و به خشونت‌ها ادامه داده‌اند.

مقررات منع آمد و شد به مدت نامحدود به دنبال کشته شدن یک جوان بودایی در درگیری با گروهی از مسلمانان به اجرا گذاشته شده است.  

تنش میان بوداییان و مسلمانان در سریلانکا از سال ۲۰۱۲ که افراطی‌گرایان بودایی نسبت به اقلیت مسلمانان در این کشور موضع تند و خشنی گرفتند، همواره وجود داشته است.

روز سه شنبه جسد سوخته شده یک مرد مسلمان در ساختمانی در شهر کندی پیدا شد؛ این موضوع دولت سریلانکا را نسبت به آغاز خشونت مذهبی میان بوداییان و مسلمانان بسیار نگران کرده است.

تصاویر :

تصاویر :

تصاویر :

تصاویر :

تصاویر :

تصاویر :

تصاویر :

تصاویر :

تصاویر :

تصاویر :

تصاویر :

تصاویر :

تصاویر :

تصاویر :

تصاویر :

تصاویر :

تصاویر :

تصاویر :

تصاویر :

نظرات بینندگان