arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۹۷۷۰۷
تاریخ انتشار: ۵۷ : ۱۷ - ۱۷ اسفند ۱۳۹۶

ترامپ اگر امروز سیاست تعرفه‌ای را امضاء کند روی محصولات آمریکا 25 درصد تعرفه می‌گذاریم

امروز قرار است ترامپ سیاست تعرفه‌ای را طی مراسمی امضاء کند و شاید هم تا جمعه طول بکشد،‌نماینده عالی‌رتبه امور مالی اروپا گفته است:ترامپ اگر امروز سیاست تعرفه‌ای را امضاء کند روی محصولات آمریکا 25 درصد تعرفه می‌گذاریم.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

به گزارش فارس به نقل از رویترز؛ نماینده عالی‌رتبه امور مالی اروپا اعلام کرد اروپا نمی‌خواهد درگیر جنگ تجاری با آمریکا شود اما در حال حاضر برنامه‌ای برای اقدامات ضد تعرفه‌ای آمریکا دارد که در صورت لزوم اجرا خواهد کرد.

براساس گزارش رویترز؛ احتمالاً ترامپ بیانیه ریاست جمهوری را برای اجرای این تعرفه طی تشریفاتی امروز پنج‌شنبه امضاء خواهد کرد. البته مقامات کاخ سفید گفته‌اند احتمالاً این برنامه تا روز جمعه طول خواهد کشید چرا که سند باید شفاف باشد و مراحل قانونی خود را طی کند.

موسکوویسی در مصاحبه تلویزیونی با BSM امروز اعلام کرد: اگر دونالد ترامپ دست به اجرای اقدامات تعرفه‌ای بزند ما همه گزینه‌های مقابله با آن را اجرا خواهیم کرد.

وی گفت: اقدامات ضد تعرفه‌ای ما شامل تعرفه‌هایی است که برای محصولات صادراتی آمریکا نظیر پرتقال، تنباکو و مشروبات الکلی اجرا خواهیم کرد و احتمال دارد که اروپا شکایتی را هم در این زمینه به سازمان تجارت جهانی تنظیم کند.

این کمیسر عالی‌رتبه امور مالی اروپا همچنین گفت: ما باید بپذیریم که در حال حاضر جهان برای هرکسی جایگاه خودش را دارد. 

پیشنهاد رهبران آمریکا به عنوان تعرفه ۲۵ درصدی برای فولاد و ۱۰ درصدی آلومینیوم بازارهای جهانی را بهم ریخته است و رهبران اقتصادی جهان درباره این شرایط پیش آمده به شدت نگرانند. 

موسکوویسی گفت: برخی از کالاها تحت ملاحظات اتحادیه اروپا است که درصد گسترده‌ای در تشکیلاتی که توسط حزب جمهوری‌خواه ترامپ مدیریت می‌شوند تولید می‌شود، ما از کنگره می‌خواهیم تا بداند که این می‌تواند یک شرایط باخت-باخت باشد. 

انتهای پیام/

نظرات بینندگان