arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۹۷۷۰۸
تاریخ انتشار: ۵۷ : ۱۷ - ۱۷ اسفند ۱۳۹۶

۴ کشورجدید خواستار عضویت در اوپک

وزیر صنعت معدن و انرژی گینه استوایی اعلام کرد: 4 کشور از آسیا و آفریقا طی نامه‌ای به اوپک خواستار عضویت در این سازمان شده‌اند و اوپک خواسته آنها را بررسی می‌کند.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

وزیر صنعت معدن و انرژی گینه استوایی اعلام کرد که 4 کشور آفریقایی , آسیایی به دنبال پیوستن به سازمان کشورهای صادر کننده نفت (اوپک) هستند.

در آفریقا کشورهای نظیر کنگو، چاد که تولیدات پرنوسانی دارند برای پیوستن به این سازمان علاقه دارند. البته تولید آنها می‌تواند میانگین به 3 هزار تا 4 هزار بشکه در روز برسد،‌ اما در حال توسعه تولید خود هستند.


«اوبیانگ» وزیر انرژی گینه در حاشیه کنفرانس سراویک در هوستون تگزاس اعلام کرد: مقامات اوپک اعلام کردند که اعضای جدید تعهدات بین‌المللی را که در اوپک دیده شده را باید بپذیرند. کشورهای آسیایی مانند اندونزی که ابتدا اوپک را به عنوان عضو ناظر ترک کرد، در حال حاضر تلاش می‌کند که دوباره به این سازمان برگردد و کشور دیگری مانند مالزی هم به دنبال پیوستن به اوپک است و این کشورها نامه‌ای را به سازمان فرستاده‌اند و ما در حال ارزیابی وضعیت آنها هستیم.

 


وقتی از وزیر انرژی گینه استوایی درباره نظر اوپک درباره پیشنهاد ونزوئلا در باره طرح کاهش تولید نفت سوال شد،‌پاسخ داد: اوپک در حالت کلی از پیشنهاد ونزوئلا برای کار روی بازارهای نفتی اوپک وغیراوپک را حمایت می‌کند. بر اساس این پیشنهاد بازار این کشورها باید طی 5 سال آینده نیز نظارت شود.

 


این مسئله‌ای است که به کشورهای تولید کننده اجازه می‌دهد تا برنامه‌ها و پروژه‌های خود را بهتر راهبری کنند. بهترین راه این است که دولت چین انجام داد و آنها برنامه 5 ساله اجرا کردند. این مسیر منطقی و سودآور خواهد بود و نوسان کمتری در بازار ایجاد خواهد کرد. این یک ایده و مطالعه است که توسط اوپک تاکنون اجرا شده است.


در صد و هفتاد و دومین اجلاس اوپک که در وین اتریش برگزار شد گینه به عنوان چهاردهمین عضو این سازمان پذیرفته شد.

/باشگاه خبرنگاران

نظرات بینندگان