arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۹۷۷۱۸
تاریخ انتشار: ۰۴ : ۱۸ - ۱۷ اسفند ۱۳۹۶

سهام آسیایی با امید به تعدیل تعرفه‌های ترامپ آرام گرفت

وحشت از به راه افتادن جنگ تجاری بر سر تعرفه‌های واردات آمریکا، با انتشار اخباری درباره احتمال معافیت برای شرکای تجاری این کشور، فروکش کرد؛ همین مساله موجب شد بازار سهام آسیا آرام بگیرد.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

به گزارش رویترز، وحشت از به راه افتادن جنگ تجاری بر سر تعرفه‌های واردات آمریکا، با انتشار اخباری درباره احتمال معافیت برای شرکای تجاری این کشور، فروکش کرد؛ همین مساله موجب شد بازار سهام آسیا آرام بگیرد.

 

به نظر می‌رسد سهام اروپایی رشد کنند. تاجران پیش‌بینی می‌کنند داکس آلمان ۰.۲ درصد و کاک فرانسه ۰.۳ درصد بالاتر باز شوند و و فوتسی انگلیس بدون تغییر باز خواهد شد.

 

گسترده‌ترین شاخص سهام آسیا اقیانوسیه در خارج ژاپنِ ام‌اس‌سی‌آی، ۱ درصد جهش کرد درحالی که نیکی ژاپن ۰.۵ درصد بالاتر آمد.

 

هانگ‌سنگ هنگ‌کنگ، پس از این که چین داده‌های قدرتمند فراتر از حد انتظار دو ماه اول امسال را منتشر کرد، با جهشی ۱.۴ درصدی پیشتاز رشد در این منطقه بود.

 

در وال‌استریت، اس‌اندپی۵۰۰ تنها ۰.۰۵ درصد افت کرد. این درحالیست که در ابتدای معاملات دیروز، این شاخص تا ۱ درصد سقوط کرده بود اما با درخشش سهام تکنولوژی روند کار تغییر کرد.

 

پس از این که سخنگوی کاخ سفید، سارا سندرز، در گفتگوی خود با رسانه‌ها اعلام کرد که کانادا و مکزیک و چند کشور دیگر از تعرفه‌های سنگین بر واردات فولاد و آلومینیوم مستثنی خواهند بود، شاخص‌های سهام ضررهای خود را جبران کردند.

 

این باعث فروکش کردن نگرانی‌ها در مورد چشم‌انداز اقدامات تجاری خصمانه‌تر پس از خروج مشاور اقتصادی ارشد ترامپ، گری کوهن، از کاخ سفید، شد.

 

ماساهیرو ایچیکاوا، استراتژیست ارشد شرکت مدیریت سرمایه سومیتومو میتسویی گفت: امروز به دنبال اظهارات کاخ سفید نگرانی‌ها در مورد تعرفه‌های آمریکا کاهش پیدا کرد.

 

دلار در برابر ارزهای مهم جهان تثبیت شد، درحالی‌که پزوی مکزیک و دلار کانادا هم از سقوط شدید خود بازگشتند.

 

دلار نزدیک به پایین‌ترین نرخ ۱۶ ماهه خود، ۱۰۵.۲۴ ین، که در روز جمعه ثبت کرده بود و در نرخ ۱۰۵.۹۷ ین دست به دست شد.

منبع: مهر
نظرات بینندگان