arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۹۷۷۲۴
تاریخ انتشار: ۲۴ : ۱۸ - ۱۷ اسفند ۱۳۹۶

۷۹۰ نفر به دلیل حوادث ناشی از کار در کشور جان باختند

دامغان - معاون روابط کار وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: طی سال جاری ۷۹۰ نفر از کارگران قربانی حوادث ناشی از کار شدند که نسبت به سال قبل کاهش داشته است.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

احمد مشیریان ضمن بیان اینکه بیشترین حوادث را حوادث ساختمانی ناشی از سقوط و یا پرتاب اشیاء ساختمانی بوده است، اظهار داشت: در سال جاری ۷۹۰ نفر براثر این حوادث جان باختند که بی‌احتیاطی و عدم رعایت اصول ایمنی مهم‌ترین علل حوادث بوده است.

 

وی افزود: برای کاهش حوادث کاری، تفاهم‌نامه‌ای از سوی مرکز تحقیقاتی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی با سازمان فنی و حرفه‌ای کشور برای آموزش کارگران و کارفرمایان بسته‌شده که اقدامات لازم برای ارتقای ایمنی به کارگران آموزش داده می‌شود.

 

معاون وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی درباره مهم‌ترین حوادث کاری سال گذشته و با اشاره به حادثه معدن زمستانی یورت در استان گلستان، گفت: پس از آن حادثه برای جلوگیری از حوادث در معادن کارگروه معدنی تشکیل و درباره مسائل ایمنی در تمام کشور تجدیدنظر شده است.

 

مشیریان تصریح کرد: مهم‌ترین برنامه معاونت اشتغال وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی برای ایجاد شغل برای یک‌میلیون نفر در سال آینده در بخش‌های مختلف است که این موضوع در دستور کار ویژه این وزارتخانه قرار دارد.

 

وی بابیان اینکه میزان عیدی و پاداش آخر سال کارگران دو ماه حقوق و حداکثر تا سقف سه ماه است، گفت: عیدی کارگران از سوی پیمانکاران پرداخت‌شده و اگر کسانی هستند که هنوز عیدی خود را دریافت نکرده‌اند تا آخر سال به آن‌ها پرداخت می‌شود.

منبع: مهر
نظرات بینندگان