arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۹۷۷۲۸
تاریخ انتشار: ۳۵ : ۱۸ - ۱۷ اسفند ۱۳۹۶
هفته سوم لیگ قهرمانان آسیا؛

از پیروزی راحت شاگردان ژنرال تا امتیاز دزدی بن یعقوب مالزیایی در دیدار آبی پوشان در امارات

در هفته سوم مرحله گروهی لیگ قهرمانان آسیا تیم ذوب آهن مقابل الوحده پیروز شد و تیم استقلال برابر العین به تساوی رضایت داد.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

از پیروزی راحت شاگردان ژنرال تا امتیاز دزدی بن یعقوب مالزیایی در دیدار آبی پوشان در امارات

در هفته سوم مرحله گروهی لیگ قهرمانان آسیا تیم ذوب آهن مقابل الوحده پیروز شد و تیم استقلال برابر العین به تساوی رضایت داد.

به گزارش انتخاب؛ روز گذشته(دوشنبه) در چارچوب هفته سوم مرحله گروهی لیگ قهرمانان آسیا در منطقه غرب آسیا. ذوب آهن در اصفهان و استقلال هم در امارات مقابل الوحده و العین به میدان رفتند که ذوب آهن موفق شد در حضور پر شور تماشاگران خونگرم اصفهانی با دبل مرتضی تبریزی برابر اماراتی ها به پیروزی برسد و سه امتیاز بازی را کسب کند.

در آن طرف هم تیم استقلال در ورزشگاه هزاع بن زاید رو در روی شاگردان مامیچ قرار گرفت و با وجود اینکه 2 بار از میزبانش پیش افتاد اما در نهایت به رغم شایستگی تمام در دقایق پایانی بازی مقابل العین مساوی کرد و با تک امتیاز بازی را به پایان رساند.

گروه دوم؛ ذوب آهن 2-0 الوحده امارات؛

شاگردان ژنرال که در هفته دوم لیگ قهرمانان آسیا توانسته بودند با 2گل لوکوموتیو ازبکستان را شکست دهند و امیدهایشان را برای صعود زنده نگه دارند در یک بازی حساس دیگر در دیار نقش جهان برابر تیم بدون امتیاز الوحده امارات قرار گرفتند و در پایان با ارائه یک نمایش خوب و تحسین برانگیز در مقابل نماینده امارات، توانستند با دبل تبریزی حریف نه چندان قدرتمند خود را کیش و مات کنند تا با این پیروزی به حواشی که اماراتی ها پیش از شروع بازی راه انداخته بودند پاسخ دهند.

شاگردان ژنرال با این سه امتیاز اندوخته هایشان را در هفته سوم مرحله گروهی مسابقات به عدد 6 رساندند و پس از تیم قدرتمند الدحیل که با 9 امتیاز صدرنشین است در رده دوم قرار گرفتند.

بررسی عملکرد نمایندگان ایران در هفته سوم لیگ قهرمانان آسیا

ذوبی ها از همان دقایق ابتدایی، بازی خود را به الوحده دیکته کردند به طوری که هافبک های تیم اصفهانی اجازه خود نمایی به بازیکنان با تجربه اماراتی مانند اسماعیل مطر و بالاژ ژودژاک را ندادند. با این اقدام قدرت بازی سازی الوحده تا حد زیادی کاهش یافت  و نماینده کشورمان با  توجه به در اختیار گرفتن مالکیت توپ و زمین موفق شد در دقیقه 34 گل نخست بازی را به ثمر برساند. در دقیقه 74 مرتضی تبریزی توانست  خودش و تیمش را 2 گله کند تا خیال ذوبی ها از کسب پیروزی خانگی راحت شود.البته شاگردان ژنرال با اختلاف بیشتری می توانستند حریف اماراتی را شکست دهند که این اتفاق رخ نداد. همچنین رشید مظاهری، دروازه بان ملی پوش ذوب آهن در چند صحنه با عکس العمل های خوبش توانست مانع فرو ریختن دروازه تیم امیر قلعه نویی شد.

ویژه خانم خزاعلی/////بررسی عملکرد نمایندگان ایران در هفته سوم لیگ قهرمانان آسیا

با شکست لارنسیو رگکامف در این دیدار،این تیم عملا از بخت کمی برای صعود به مرحله حذفی برخوردار است مگر آنکه در بازی های دور برگشت معجزه ای رخ دهد که این تیم راهی یک هشتم نهایی شود. ذوب آهن هم در صورت برتری در دیدار برگشت مقابل این تیم، می‌تواند به راحتی هر چه تمامتر صعود خود را مسجل کند.طبق پیش بینی ها بعید است ذوب آهن بتواند با پشت سر گذاشتن الدحیل قدرتمند سر گروه شود و به همین دلیل باید تمام عزمش را جزم کند تا در بازی های دور برگشت امتیازات لازم را کسب کند و اجازه ندهد تیم ازبکی دردسری برای این تیم بوجود بیاورد.

ویژه خانم خزاعلی/////بررسی عملکرد نمایندگان ایران در هفته سوم لیگ قهرمانان آسیا

گروه چهارم؛ العین امارات 2-2 استقلال

آبی پوشان پایتخت که در 2 هفته اخیر توانسته بودند تیم های قدرتمند الهلال عربستان و پرسپولیس را در لیگ قهرمانان آسیا و لیگ برتر شکست دهند به دنبال این بودند تا با برد در این دیدار هم به روند پیروزی های اخیرشان ادامه دهند و هم شکست تحقیر آمیز سال گذشته را به فراموشی بسپارند که با شاهکار بن یعقوب مالزیایی داور این دیدار این اتفاق رخ نداد.

ویژه خانم خزاعلی/////بررسی عملکرد نمایندگان ایران در هفته سوم لیگ قهرمانان آسیا

با وجودی که خیلی ها تصور می کردند دوباره ممکن است تیم العین همانند فصل گذشته لیگ قهرمانان آسیا، استقلال را با نتیجه ای پر گل ببرد و افتضاح دیگری را برای فوتبال ایران به بار بیاورد.همین امر باعث شد تا آبی پوشان در 10 دقیقه شروع بازی سراسیمه بازی را دنبال کنند اما رفته رفته آبی پوشان توانستند بازی را به تعادل بکشانند. از همان شروع بازی وینفرد شفر با تاکتیکی که برای تیمش اتخاذ کرده بود خیلی زود توانست به گل نخست برسد. همچنین نقاط قوت العین را که عمر عبدالرحمان و کایو بودند توسط شاگردان شفر خنثی شدند به صورتی که این 2 بازیکن به هیچ وجه نتوانستند در این دیدار صاحب موقعیت خاصی شوند. یکی از راهکارهای موثر شفر در این دیدار این بود که فاصله بین خط دفاع و سایر بازیکنان این تیم نه آنقدر زیاد بود که هافبک ها و مهاجمان اماراتی بتوانند فضایی برای مانور داشته باشند نه آنقدر عقب نشسته بودند که حریف بتواند با استفاده از ضد حمله دروازه حسینی را به توپ ببندد.

بازیکنان استقلال در طول نیمه نخست بارها و بارها حملات خطرناکی را روی دروازه خالد عیسی تدارک دیدند که یکی پس از دیگری با بی دقتی آن را از دست دادند تا نیمه اول بدون گل پایان یابد.در نیمه دوم هم استقلال 2 بار از حریف خود پیش افتاد اما به لطف داور مالزیایی از کسب پیروزی بزرگ ناکام ماندند.

بررسی عملکرد نمایندگان ایران در هفته سوم لیگ قهرمانان آسیا

بن یعقوب، داور مالزیایی این دیدار بارها با سوت های یک طرفه خود، بر روی روح و روان بازیکنان راه رفت و همچنین با تصمیمات جنجالی زمینه ساز تساوی این دیدار پر از حاشیه بود.این داور مالزیایی، 2 پنالتی به سود بنفش پوشان شهر العین اعلام کرد که طبق نظر کارشناسان داوری تمام این پنالتی ها اشتباه بوده است.با وجود این تساوی اما نمایش شاگردان شفر در این دیدار کمتر از برد نبود و چنانچه تصمیمات  بن یوسف نبود چه بسا آبی پوشان می توانستند به جای یک امتیاز با 3 امتیاز زمین را ترک کنند.

با این بازی در خور شان استقلال و پیر مرد آلمانی نشان دادن دادند که برای بازی های بزرگ کاملا آماده اند و بدون شک در ادامه مسیر لیگ قهرمانان آسیا حرف های زیادی برای گفتن خواهند داشت.

ویژه خانم خزاعلی/////بررسی عملکرد نمایندگان ایران در هفته سوم لیگ قهرمانان آسیا

استقلال اکنون 5 امتیاز از سه دیدار خارج از خانه خود به دست آورده است و این شانس را دارد تا با پیروزی در 2 دیدار آتی خود مقابل العین و الریان در ورزشگاه آزادی، حتی به عنوان سرگروه راهی یک هشتم نهایی شود.

جدول رده بندی گروه B و D لیگ قهرمانان آسیا به شرح زیر است:

ویژه خانم خزاعلی/////بررسی عملکرد نمایندگان ایران در هفته سوم لیگ قهرمانان آسیا

نظرات بینندگان