arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۹۷۷۳۸
تاریخ انتشار: ۰۴ : ۲۰ - ۱۷ اسفند ۱۳۹۶

ظریف: زنان بیشترین صلاحیت را برای رهبری پویش جهانی علیه خشونت دارند

وزیر امور خارجه با تبریک روز زن در حساب توئیتری خود نوشت: زنان بیشترین صلاحیت را برای رهبری پویش جهانی علیه خشونت و افراط گرایی دارند.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

ظریف: زنان بیشترین صلاحیت را برای رهبری پویش جهانی علیه خشونت دارند دومین روز از نشست بین المللی زنان،صلح و امنیت پایدار پیش از ظهر امروز -پنجشنبه- با حضور محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه در دفتر مطالعات وزارت خارجه برگزار شد.


ظریف در یادداشتی در حساب توئیتری خود نوشت:« همسرم و من افتخار داشتیم در نشست بین المللی زنان، صلح و امنیت پایدار که توسط معاونت ریاست جمهوری در امور زنان و خانواده برگزار شد، شرکت کنیم.»


وزیر امور خارجه در ادامه این یادداشت تصریح کرد: « زنان بیشترین صلاحیت را برای رهبری پویش جهانی علیه خشونت و افراط گرایی دارند. روز زن بر همگان مبارک.»


به گزارش ایرنا ، نشست بین المللی زنان ، صلح و امنیت پایدار که از روز 16 اسفند در مرکز مطالعات وزارت خارجه و با میزبانی معاونت امور زنان و خانواده ریاست جمهوری آغاز بکار کرده بود امروز 17 اسفند (پنجشنبه ) با سخنرانی وزیر امور خارجه کشورمان و صدور بیانیه ای به کار خود پایان داد.


در این نشست فعالان زن از کشورهایی همچون لبنان ، بنگلادش ، افغانستان ، اندونزی ، پاکستان و هندوستان شرکت کردند.


تعادل جنسیتی توسعه صلح و پایداری امنیت ، آثار مخاصمات و در گیری های مسلحانه بر زنان ، نقش زنان در فرآیند صلح ، نقش زنان در توسعه پایدار و امنیت محیط زیست از محورهای این نشست بین المللی بود.

منبع: ایرنا
نظرات بینندگان