arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۹۷۷۴۳
تاریخ انتشار: ۰۹ : ۲۰ - ۱۷ اسفند ۱۳۹۶

ورود سامانه بارشی به کشور/خیزش گرد و خاک و کاهش دید زمینی و هوایی در برخی استانها

مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی از وزش باد شدید در برخی نقاط کشور در روزهای آتی خبر داد.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

ورود سامانه بارشی به کشور/خیزش گرد و خاک و کاهش دید زمینی و هوایی در برخی استانهامدیرکل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی از وزش باد شدید در برخی نقاط کشور در روزهای آتی خبر داد.

احد وظیفه، اظهار کرد: بر اساس تحلیل آخرین نقشه‌های هواشناسی با ادامه فعالیت سامانه بارشی تا اواخر روز پنجشنبه(۱۷اسفند) در شمال شرق کشور بارش باران انتظار می‌رود. همچنین از اوایل شب در مناطق شمالی استان‌های آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی و اردبیل، رگبارهای پراکنده پیش‌بینی می‌شود.

وی ادامه داد: علاوه بر این از اواخر این روز به سبب وزش باد شدید دمای هوا در استان‌های گیلان و اردبیل به طور قابل ملاحظه‌ای افزایش خواهد یافت و روند افزایش دما همراه با وزش باد در این استان‌ها در روز جمعه نیز ادامه می‌یابد و از اواخر روز جمعه مجددا با افت قابل ملاحظه دما شرایط دمایی به حالت عادی بازمی‌گردد.

مدیرکل پیش‌بینی و هشدارسریع سازمان هواشناسی اضافه کرد: در روز جمعه(۱۸ اسفند) با ورود سامانه بارشی از شمال غرب به کشور، ابتدا در استان‌های واقع در شمال غرب و به تدریج در دامنه‌های غربی و مرکزی البرز بارش باران، وزش باد شدید در برخی مناطق رعد و برق و در ارتفاعات بارش پیش‌بینی می‌شد. همچنین با وزش باد شدید در مناطق شمالی تا مرکزی عراق احتمال خیزش گرد و خاک و تاثیر آن در استان‌های شمال غرب تا جنوب غرب کشور وجود دارد که در این صورت موجب کاهش دید، کاهش کیفیت هوا و تاثیر منفی بر حمل و نقل زمینی و هوایی خواهد شد.

به گفته وی در روز شنبه(۱۹اسفند)با حرکت سامانه بارشی به سمت شرق عمده بارندگی در سواحل شمالی، ارتفاعات البرز و شمال شرق کشور رخ می‌دهد. در مناطق مرکزی نیز همراه با وزش باد شدید، بارش پراکنده پیش‌بینی می‌شود. وزش باد شدید در دامنه‌های شرقی زاگرس، دامنه جنوبی البرز در استان‌های تهران و البرز در بخش‌هایی از جنوب و نیمه شرقی کشور نیز پیش‌بینی می‌شود.

وظیفه همچنین به هوای تهران نیز طی سه روز آتی اشاره کرد و گفت: برای تهران نیز در روز پنجشنبه (۱۷اسفند) آسمانی نیمه ابری، همراه با وزش باد با بیشینه و کمینه دمای ۲۱ و ۱۱ درجه سانتیگراد در روز جمعه (۱۸ اسفند) آسمانی نیمه ابری در بعدازظهر افزایش ابر گاهی رگبار  و رعد و برق و وزش باد شدید و گرد و خاک با بیشینه و کمینه دمای ۲۳ و ۱۳ درجه سانتیگراد و در روز شنبه (۱۹ اسفند) نیز برای تهران آسمانی نیمه ابری گاهی وزش باد شدید، در بعد ازظهر افزایش ابر و احتمال بارش پراکنده با بیشینه  و کمینه دمای ۱۹ و ۱۱ درجه سانتیگراد نیز پیش بینی می‌شود.

منبع: ایسنا
نظرات بینندگان