arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۹۷۷۶۱
تاریخ انتشار: ۵۱ : ۲۲ - ۱۷ اسفند ۱۳۹۶

ترامپ: آلمان حق اشتراک عادلانه‌‎ای برای ناتو پرداخت نمی‌کند

«دونالد ترامپ» رئیس جمهوری آمریکا روز پنجشنبه با تاکید بر آن چه که «سوء استفاده برخی دوستان» آمریکا از سیاست‌های این کشور خواند، تخصیص ندادن بودجه کافی در آلمان به فعالیت‌های مرتبط با سازمان ناتو را به باد انتقاد گرفت
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

ترامپ: آلمان حق اشتراک عادلانه‌‎ای برای ناتو پرداخت نمی‌کندبه گزارش  شبکه تلویزیونی فرانس24، ترامپ در جلسه هیات دولت خود گفت: دوستان و دشمنانی داریم که طی سالیان گذشته، به شدت از ما در زمینه‌های تجاری و نظامی سوءاستفاده کرده‌اند.


رئیس جمهوری آمریکا ادامه داد: ناتو را ببینید که چگونه آلمان تنها یک درصد از تولید ناخالص داخلی خود را به آن اختصاص می‌دهد و ما 4.2 درصد را.


ترامپ در ادامه وعده داد که با وجود مخالفت‌های شدید اتحادیه اروپا و در صدر آن‌ آلمان، طرح خود درخصوص اعمال تعرفه‌های سنگین برای واردات فولاد و آلومینیوم را اجرایی کند.


وی در عین حال تصریح کرد که چنانچه برخی کشورها، حاضر به اعطای امتیازهای خاصی به واشنگتن باشند، برای آن‌ها استثنا قائل خواهد شد.
ترامپ در این رابطه گفت: اگر به توافقی برسر نفتا (قرارداد تجارت آزاد آمریکای شمالی) برسیم، تعرفه‌های جدید را برای مکزیک و کانادا اعمال نخواهیم کرد.


وی همچنین به روابط تجاری آمریکا با استرالیا اشاره کرد و ادامه داد: ما با استرالیا مازاد تجاری داریم؛ این کشور هم‌پیمان فوق‌العاده‌ای است و کاری هم برای آن‌ها خواهیم کرد.


دولت ترامپ قرار است به زودی طرح اعمال تعرفه سنگین 25 درصدی برای واردات فولاد و تعرفه 10 درصدی برای واردات آلومینیوم را به اجرا بگذارد. این طرح با مخالفت‌های داخلی و خارجی بسیاری مواجه شده و می‌تواند ثبات اقتصاد جهانی را تهدید کند.


در سوی دیگر، اتحادیه اروپا هم‌ اکنون در واکنش به این اقدام دولت ترامپ، مشغول بررسی اعمال تعرفه‌‌های سنگین برای برخی برندهای مشهور آمریکایی است.


ترامپ از زمان رقابت‌های انتخاباتی تاکنون، بارها به روابط تجاری آمریکا با دیگر کشورها به ویژه چین خرده گرفته و منتقدان سرسخت سیاست‌های اقتصادی دولت پیشین را به سمت‌های مهمی در وزارت بازرگانی و دفتر نمایندگی آمریکا در امور تجاری گماشته است.

منبع: ایرنا
نظرات بینندگان