arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۹۷۷۶۳
تاریخ انتشار: ۰۷ : ۲۳ - ۱۷ اسفند ۱۳۹۶

اردوغان: پس از پاکسازی تروریست ها، از عفرین خارج می شویم

رجب طیب اردوغان رییس جمهوری ترکیه اعلام کرد: برای اشغالگری وارد عفرین نشده ایم و پس از پاکسازی آنجا از وجود تروریست، از عفرین خارج می شویم.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

اردوغان: پس از پاکسازی تروریست ها، از عفرین می شویم اردوغان در مراسم روز جهانی زن گفت: عفرین را نیز مانند جرابلس و الباب از وجود تروریست ها پاکسازی کرده و به صاحبان آن منطقه تحویل خواهیم داد.


وی با اشاره به کشته شدن سه هزار و 89 نفر از نیروهای جنگجو در جریان عملیات نظامی ترکیه در عفرین بیان کرد: پس تاز پاکسازی جرابلس از وجود گروه های تروریستی، 140 هزار سوری به سرزمین خود بازگشتند.


وی همچنین از ورود بیش از چهار میلیون پناهجوی سوری و عراقی طی هفت سال اخیر به ترکیه خبر داد و گفت: از این تعداد پناهجو بدون تبعیض میزبانی کرده ایم.


اردوغان در ادامه در غم و اندوه تمام زنان مظلوم سوریه، عراق، میانمار، لیبی و فلسطین که شاهد قتل همسر، فرزند و والدین خود بوده و آزار دیده اند، سهیم هستیم و نباید در قبال این همه ظلم به زنان ساکت بمانیم.


وی در تشریح دستاوردهای ترکیه در حوزه مسائل زنان از افزایش تعداد زنان نماینده مجلس از 22 نفر به 81 نفر طی 15 سال گذشته خبر داد و افزود: علاوه بر افزایش شمار شهرداران زن، 44 درصد اعضاس هیات علمی دانشگاههای ترکیه نیز زن هستن.


وی همچنین با اشاره به حضور موثر زنان ترکیه در عرصه های قضایی، کارآفرینی، سیاست، مشاغل اداری و تغییر قوانین به نفع زنان و رشد استخدام بانوان و افزایش مرخصی زایمان اظهار کرد: کار ما در این زمینه هنوز تمام نشده و به این اصلاحات ادامه خواهیم داد.


وی بار دیگر با تاکید بر لزوم افزایش جمعیت و فرزندآوری گفت: هر خانواده باید دست کم سه فرزند داشته باشد و ترکیه باید دارای جمعیتی قوی و سرزنده باشد.

منبع: ایرنا
نظرات بینندگان