arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۹۷۸۹۶
تاریخ انتشار: ۱۸ : ۱۳ - ۱۸ اسفند ۱۳۹۶

زمان تاخیرهای پروازی رو به صعود است / مسابقه نابرابر ایرلاین ها در فروش بلیت به ضرر مردم است

نایب رئیس کمیسیون عمران مجلس، با بیان اینکه تاخیرهای پروازی از چند ساعت به یک شبانه روز و بیشتر افزایش یافته است، گفت: در رقابت ایرلاین ها گرانی بلیت مردم را متضرر کرده است.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

مجید کیان پور در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، از اوج گیری تاخیرهای پروازی در کشور انتقاد کرد و گفت: متاسفانه تاخیرهای پروازی دیگر مختص یک یا دو شرکت هواپیمایی نبودهو به عنوان موضوعی فراگیر در میان همه ایرلاین ها فراگیر شده است.

 

نایب رئیس کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه معضل دیگرموجود در عملکرد ایرلاین ها پروازهای چارتری است، افزود: متاسفانه در سیستم بسیاری مواقع بلیت وجود ندارد اما با مراجعه مشخص می شود همان پرواز به صورت چارتری اقدام به فروش بلیت و اخذ پول بیشتر از مردم می کند.

 

شناور شدن نرخ بلیت هواپیما فقط به نفع ایرلاین ها بود

 

نماینده مردم درود و ازنا در مجلس شورای اسلامی، با تاکید بر اینکه متاسفانه شناور شدن نرخ بلیت هواپیما و آزادسازی آن تنها به نفع ایرلاین ها بوده است، تصریح کرد: در حال حاضر قیمت بلیت هواپیما با میزان عرضه و تقاضا تغییر می کند که این به ضرر مسافر تمام می شود.

 

وی با بیان اینکه قیمت بلیت هواپیما نباید بالاتر از نرخ های مصوب اعمال شود، گفت: بهترین و بزرگ ترین کاری که سازمان هواپیمایی باید پیگیر باشد این است که نظارت مستقیمی از طریق جراید و رسانه ملی اعمال شود تا قصوری در این زمینه بروز نکند.

 

این نماینده مردم در مجلس دهم، همچنین از عدم رعایت آیین نامه حقوق مسافر در تاخیرهای پروازی انتقاد کرد و گفت: سازمان هواپیمایی اگر امکان اجرای این آیین نامه را ندارد باید به صراحت در خصوص آن اظهارنظر کره تا تکلیف همه روشن شود.

 

هیچ کسی پاسخگوی مردم در تاخیرهای پروازی نیست

 

کیان پور با بیان اینکه هیچ کسی در تاخیرهای پروازی خود را موظف به پاسخگوی به مردم نمی داند، تصریح کرد: متاسفانه تاخیرهای پرواز از چند ساعت حتی به یک شبانه روز هم افزایش یافته است.

 

وی با تاکید بر اینکه سازمان هواپیمایی باید در بحث تاخیرهای پروازی ورود جدی داشته تا این معضل کاهش یابد، گفت: متاسفانه تاخیرهای چندین ساعته پروازها شیرینی سفرها را به تلخی بدل کرده است.

 

این نماینده مردم در مجلس دهم، ادامه داد: دولت باید با فشار بر سازمان هواپیمایی زمینه اجرای دستورالعمل رعایت حقوق مسافر را فراهم کند.

 

نایب رئیس کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی، یادآور شد: بی توجهی سازمان هواپیمایی به نارضایتی های مردم از تاخیرهای پروازی و همچنین گرانی های بلیت ورود مجلس به موضوع را در پی خواهد داشت./

 

پایان پیام

نظرات بینندگان