arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۹۷۹۰۸
تاریخ انتشار: ۵۰ : ۱۳ - ۱۸ اسفند ۱۳۹۶

کمربند ایمنی جدید فورد / خودرو از کیسه هوا بی‌نیاز می‌شود + تصاویر و ویدئو

گروه خودروسازی فورد برای به حداقل رساندن مخاطرات تصادف های رانندگی نوعی کمربند ایمنی طراحی کرده که به طور هوشمند در مواقع خطر با گاز فشرده پر می شود.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

با برترین کمربند ایمنی سال آشنا شوید +ویدئو

گروه خودروسازی فورد برای به حداقل رساندن مخاطرات تصادف های رانندگی نوعی کمربند ایمنی طراحی کرده که به طور هوشمند در مواقع خطر با گاز فشرده پر می شود.

به گزارش سرویس آی تی انتخاب به نقل از موتو ترند، خودروسازان همیشه سعی می کنند اتومبیل های خود را باهوشتر کنند، اما فورد همزمان با تلاش برای موارد سرعتی و تکنولوژیک بر امنیت نیز تاکید فراوانی دارد .

اکنون این گروه خودروسازی روی ساخت نوعی کمربند ایمنی متمرکز شده که در نوع خود منحصر به فرد است. این کمربند ایمنی،  در حالت عادی ظاهری مشابه با کمربندهای موجود در بازار دارد . اما درواقع به یک تکنولوژی اختصاصی مجهز است. با برترین کمربند ایمنی سال آشنا شوید +ویدئو

کمربند های بادوام فورد به لحاظ کارکرد در شرایط عادی درست مانند کمربندهای متداول عمل می کنند، اما در صورت تصادف، این کمربندها کارکردی خارق العاده خواهند داشت . بر طبق اداعای فورد برترین نگهداری از سرنشینان و کاهش خطر آسیب  از مزایای این کمربند ها محسوب می شود.

این کمربند ایمنی باعث کاهش فشار بر روی قفسه سینه مسافرو همچنین حرکت بهتر سر و گردن  می شود. درواقع این کمربندها کار مشابهی با کیسه های ایمنی موجود در هواپیما انجام می دهند . پس از تشخیص این که تصادف در حال اتفاق   افتادن است، کمربندها بلافاصله با گاز فشرده سرد که از طریق یک سیلندر زیر صندلی جریان می یابد،  پر می شوند. با برترین کمربند ایمنی سال آشنا شوید +ویدئو

کیسه هوا درون پارچه کمربندی معمولی قرار می گیرد و از پارچه عبور می کند. فورد می گوید زمان لازم برای افزایش حجم  کمربند ها بسیار کوتاه است . البته جالب است که فورد قصد ندارد، این فناوری را به اتومبیل های خود محدود کند، بنابراین، این شرکت قصد دارد ، فناوری مذکور را در وسایل نقلیه نظامی، هواپیما و قایق ها نیز امتحان کند.

نظرات بینندگان