arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۹۷۹۴۲
تاریخ انتشار: ۳۰ : ۱۷ - ۱۸ اسفند ۱۳۹۶

رهبر فارک از انتخابات کلمبیا کنار کشید

یکی از چریک‌های سابق نیروهای مسلح انقلابی کلمبیا موسوم به فارک به دلیل بروز مشکلات قلبی از رقابت‌های انتخابات ریاست جمهوری ماه مه سال جاری میلادی کنار کشید.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

رهبر فارک از انتخابات کلمبیا کنار کشید

یکی از چریک‌های سابق نیروهای مسلح انقلابی کلمبیا موسوم به فارک به دلیل بروز مشکلات قلبی از رقابت‌های انتخابات ریاست جمهوری ماه مه سال جاری میلادی کنار کشید.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری رویترز، این گروه که کاندیداهایی را برای حضور در رقابت انتخاباتی کنگره در روز یکشنبه خواهد داشت، پس از امضای توافق صلح با دولت کلمبیا به سال ۲۰۱۶ به یک حزب سیاسی غیر مسلح بدل شده است.

رودریگو لاندونو، کاندیدای اصلی حزب سیاسی فارک شانس این حزب در انتخابات ریاست جمهوری کلمبیا می‌توانست جای خوآن مانوئل سانتوس، رئیس جمهوری کنونی این کشور را بگیرد که ماه اوت کنار می‌رود اما مشکلات و جراحی قلبی،‌ این کاندیدا را مجبور کرد تا از این رقابت خارج شود.

کلینیک "شایو " در بیانیه‌ای اعلام کرد که لاندونو تحت مراقبت است و از بیماری ریوی و گرفتگی شریان مغزی رنج می‌برد.

این فرمانده سابق فارک احتمالا نمی‌توانست آرای زیادی را از کلمبیایی‌ها به دست بیاورد چون بسیاری بر این باورند که وی باید در زندان باشد نه اینکه بخواهد در انتخابات کاندید شود. نظرسنجی‌های اخیر نیز نشان داد که وی حداکثر یک درصد آرا را به دست می‌آورد.

این گروه گفته که حملات از سوی جناح راست شامل معترضان، یکی از دلایل اصلی کناره گیری وی از رقابت انتخاباتی است.

این کاندیدای حزب سیاسی فارک کمپین انتخاباتی خود را ماه گذشته میلادی و پس از آن که معترضان به سمت کاروان موتوری‌اش گوجه فرنگی و تخم مرغ پرتاب کردند، لغو کرد.

ایوان مارکز، کاندیدای فارک برای سنای کلمبیا در بیانیه‌ای اعلام کرد:‌ جراحی قلب انجام شده و مساله بی‌احترامی به کمپین انتخاباتی لاندونو نیز در کنار این بیماری باعث شد تا او از تمایلش برای حضور در رقابت انتخابات ریاست جمهوری دست بکشد. حزب سیاسی فارک آماده است تا از کاندیدایی از حزبی دیگر در صورت حمایت آن شخص از توافق صلح پشتیبانی کند.

فارک برای انتخابات کنگره کلمبیا که روز یکشنبه برگزار می‌شود، ۷۴ کاندیدا را وارد رقابت کرده است. براساس توافق صلح، ۱۰ کرسی از ۲۰۲۶ کرسی کنگره برای این حزب تضمین شده است.

نظرات بینندگان