arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۹۷۹۵۴
تاریخ انتشار: ۴۱ : ۱۸ - ۱۸ اسفند ۱۳۹۶

انتخاب یک سناتور سیاه‌پوست برای نخستین‌بار در ایتالیا

در پی انتخابات پارلمانی ایتالیا، برای نخستین بار یک سیاه‌پوست به عنوان سناتور یکی از شهرهای این کشور انتخاب شد.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

در پی انتخابات پارلمانی ایتالیا، برای نخستین بار یک سیاه‌پوست به عنوان سناتور یکی از شهرهای این کشور انتخاب شد.


به گزارش فارس، ایتالیا برای نخستین بار یک سناتور سیاه پوست را انتخاب کرد.


بنابر گزارش خبرگزاری رویترز، «تونی ایوبی» پناهجوی نیجریه‌ای از حزب لیگ؛ حزبی که با پذیرش پناهجویان مخالف است، به عنوان سناتور در ایتالیا انتخاب شد. وی با اشتیاق اعلام کرده است که در شهر «برشا» واقع در «لمباردی» به این سمت انتخاب شده است.


حزب لیگ دارای گرایش‌های راست‌گرای افراطی، دومین حزبی است که بیشترین میزان رای را در جریان انتخابات پارلمانی ایتالیا به دست آورده و این حزب این اقدام را نمادی از سیاست‌های غیرنژادپرستی این حزب اعلام کرده است.


این در حالی است که صدها تن از پناهجویان آفریقایی به همراه ایتالیایی‌ها برای دومین بار در شهر فلورانس تظاهرات کردند و با سر دادن شعار :«نه به نژادپرستی بیشتر» از سیاست‌های ضد پناهجویان در این کشور به دنبال انتشار نتیجه انتخابات پارلمانی انتقاد کردند.


سیاستمداران ایتالیایی که در میان آنها تعداد قابل توجهی از حزب لیگ به چشم می‌خورد، همواره از پناهجویان به عنوان افراد مجرم یاد کرده‌اند و در مبارزات انتخاباتی، خواستار بازگرداندن دسته‌جمعی این افراد شده اند.


ماه گذشته فردی با گرایش‌های نئونازی و در ارتباط با حزب لیگ به پناهجویان آفریقایی در شهر ماچراتا شلیک کرد و پیش از دستگیر شدن، 6 نفر را زخمی کرد.

نظرات بینندگان