arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۹۷۹۶۵
تاریخ انتشار: ۵۵ : ۱۹ - ۱۸ اسفند ۱۳۹۶

ورود سامانه بارشی به کشور

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی ضمن اشاره به ورود سامانه بارشی به کشور از بارش باران و وزش باد در برخی مناطق کشور خبر داد.


احد وظیفه در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: بر اساس تحلیل آخرین نقشه‌های پیشیابی هواشناسی انتظار می‌رود تا بعد از ظهر امروز (۱۸ اسفند) روند افزایش دما همراه با وزش باد شدید در استان‌های گیلان و اردبیل ادامه یابد اما از اوایل امشب با نفوذ جریانات سرد شمالی دما علاوه بر این استان‌ها در استان‌های مازندران، گلستان و خراسان شمالی بین هفت تا ۱۲ درجه سلسیوس کاهش می‌یابد.


وی اضافه کرد: از بعدازظهر امروز و فردا (۱۸ و ۱۹ اسفند) دریای خزر مواج خواهد بود.


وی ادامه داد: با ورود سامانه بارشی از شمال غرب کشور طی امروز (۱۸ اسفند) ابتدا در استان‌های واقع در شمال غرب و به تدریج در دامنه‌های غربی و مرکزی البرز بارش باران، وزش باد شدید، در برخی مناطق رعد و برق و در ارتفاعات بارش برف پیش بینی می‌شود.


وظیفه ضمن اشاره به وزش باد شدید در مناطق شمال تا مرکز عراق گفت: احتمال خیزش گرد و خاک و تاثیر آن در نوار غربی کشور وجود دارد که در این صورت موجب کاهش دید و کیفیت هوا در این مناطق خواهد شد.


به گفته مدیر کل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی، فردا (۱۹ اسفند) با حرکت سامانه بارشی به سمت شرق عمده بارندگی در سواحل شمالی، ارتفاعات البرز و شمال شرق کشور رخ می‌دهد.


وی با بیان اینکه این سامانه بارشی در مناطق مرکزی با وزش باد شدید و بارش پراکنده همراه خواهد بود، تصریح کرد: در همین روز شاهد وزش باد شدید در دامنه‌های مرکزی زاگرس و دامنه‌های جنوبی البرز مرکزی خواهیم بود.


وظیفه ادامه داد: فعالیت این سامانه روز یکشنبه (۲۰ اسفند) در شمال شرق است و از اواخر وقت همین روز از کشور خارج می‌شود.


مدیرکل پیش بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی در پایان درباره وضعیت جوی تهران طی دو روز آینده گفت: آسمان تهران فردا (۱۹ اسفند) قسمتی ابری، گاهی وزش باد شدید، در بعد از ظهر افزایش ابر و احتمال بارش پراکنده با حداقل دمای ۱۴ و حداکثر دمای ۱۹ درجه سانتیگراد و روز یکشنبه (۲۰ اسفند) کمی ابری تا نیمه ابری، گاهی وزش باد و با حداقل دمای ۱۲ و حداکثر دمای ۲۰ درجه سانتیگراد پیش‌بینی می‌شود.

نظرات بینندگان