arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۹۸۰۴۱
تاریخ انتشار: ۲۷ : ۱۲ - ۱۹ اسفند ۱۳۹۶

توزیع داروهای مخدر نظام‌مند می‌شود/پزشکان، خارج از فهرست دارویی تجویز نکنند

رییس سازمان سازمان غذا و دارو تاکید کرد: پزشکان نباید خارج از فهرست دارویی کشور تجویز دارو داشته باشند و در این صورت گزارشات به نظام پزشکی داده خواهد شد.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

به گزارش ایسنا، دکتر غلامرضا اصغری در اجلاس روسای دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور ضمن تاکید بر پرداخت به موقع مطالبات در مورد دارو و تجهیزات، تصریح کرد: نباید برای تامین دارو و تجهیزات بیماری به خارج از بیمارستان ارجاع داده شود.


اصغری با اشاره به برنامه تقویت آزمایشگاهی استان به عنوان یکی دیگر از برنامه های حوزه غذا و دارو، گفت: ابلاغ آیین نامه کنترل استفاده از آنتی بیوتیک ها و نظام مند کردن توزیع داروهای مخدر در داروخانه های منتخب از دیگر برنامه‌های ما است که این برنامه در دو استان کرمان و فارس نیز در حال انجام است.


اصغری در ادامه با تاکید بر ضرورت تجویز دارو از فهرست دارویی کشور از سوی پزشکان، گفت: پزشکان نباید خارج از فهرست دارویی کشور تجویز دارو داشته باشند و در این صورت گزارشات به نظام پزشکی داده خواهد شد.



رییس سازمان غذا و دارو در مورد داروهای خاص گفت: اینگونه داروها باید در مراکز خاص این بیماران تجویز شود و حمایت‌های مالی در این زمینه نیز داریم.



بنابر اعلام وبدا، رییس سازمان غذا و دارو با بیان این که ۶۰ قلم دارو، ۸۰ درصد هزینه‌های بیمارستانی را تشکیل می‌دهند، گفت: باید برنامه‌ریزی به منظور خریداری عمده این ۶۰ قلم دارو برای بیمارستان‌ها صورت گیرد.



وی همچنین یکی از مهم‌ترین برنامه‌های سازمان غذا و دارو در سال ۹۷ را همراهی این سازمان در برنامه کنترل و پیشگیری از بیماری‌های غیرواگیر (NCD) بیان کرد و گفت: کاهش میزان چربی، قند و نمک که به عنوان تکلیفی از سوی شورای عالی سلامت مطرح شده است و پایش سموم، در سال آینده نیز ادامه خواهد داشت.



انتهای پیام

نظرات بینندگان