arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۹۸۰۵۹
تاریخ انتشار: ۱۴ : ۱۳ - ۱۹ اسفند ۱۳۹۶

سرانجام نامگذاری خیابانی به اسم مصدق و ساختمانی به نام "حجاریان و شیبانی"

رییس کمیسیون فرهنگی شورای شهر تهران در خصوص نامگذاری خیابانی به نام مصدق گفت: سرانجام بعد از بررسی‌ها پیشنهاد شد که میدان انقلاب تا راه آهن به نام خیابان کارگر و انقلاب به سمت بالا نیز به نام مصدق نامگذاری شود که این پیشنهاد در کمیسیون فرهنگی و اجتماعی تصویب شده است.امیدواریم تا پایان سال 96 و روز ملی شدن صنعت نفت این تغییر نام در دستور کار صحن قرار گیرد و به تصویب برسد.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

سرانجام نامگذاری خیابانی به اسم مصدق و ساختمانی به نام

رییس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای شهر تهران درباره سرانجام نامگذاری خیابانی به نام مصدق و ساختمانی به اسم حجاریان توضیحاتی را ارائه کرد.

به گزارش انتخاب؛ محمد جواد حق شناس صبح امروز در نشست خبری با بیان اینکه خبرنگاران دراین مدت با انتشار صحیح و سریع خبر به مردم اطلاع رسانی کردند، گفت:‌ از این افراد تشکر می‌کنم.

وی با بیان اینکه اعضای کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای شهر از ابتدای آغاز به کار شورای پنجم  35 جلسه رسمی و 15 جلسه فوق العاده داشتند، گفت: اعضای کمیسیون در مجموع 30 تذکر ارائه کردند.

عضو شورای شهر تهران با بیان اینکه یکی از کمیته‌های فرعی ، کمیته وام به خبرنگاران و نخبگان بوده است گفت:‌ زمانی که این کمیته در اختیار ما قرار گرفت بایک تصمیم سخت مواجه بودیم چرا که در دوره قبل اعضای کمیته وام، 1800 نفر را مشمول پرداخت وام اعلام کردند اما این در حالی بود که میزان اعتبارات به شدت محدود بود، به گونه‌ای که شاید 4 سال عمر شورای شهر کفاف پرداخت وام به این افراد را نمی‌کرد. بنابراین نهایتا تصمیم گرفته شد که سقف وام را از ده میلیون تومان به پنج میلیون تومان تقلیل دهیم تا تعداد افراد بیشتری را شامل شوند.

وی در پاسخ به سوال ایسنا در خصوص نامگذاری خیابانی به نام مصدق گفت: در مراسم تغییر نام بزرگراه نیایش به آیت الله هاشمی رفسنجانی ، حجت اسلام والمسلمین دعایی پیشنهاد داد که خیابانی به نام مصدق شود و بعد از شکل گیری کمیسیون نامگذاری از دعایی خواستیم که این پیشنهاد خود را مکتوب اعلام کند و وی نیز پیشنهاد داد که خیابان نفت را به نام مصدق تغییر نام دهند اما سرانجام در بررسی‌ها به دو گزینه بلوار کشاورز و خیابان کارگر رسیدیم.

حق شناس افزود:‌ سرانجام بعد از بررسی‌ها پیشنهاد شد که میدان انقلاب تا راه آهن به نام خیابان کارگر و انقلاب به سمت بالا نیز به نام مصدق نامگذاری شود که  این پیشنهاد در کمیسیون فرهنگی و اجتماعی تصویب شده است.

وی ادامه داد:‌ امیدواریم تا پایان سال 96 و روز ملی شدن صنعت نفت این تغییر نام در دستور کار صحن قرار گیرد و به تصویب برسد.

عضو شورای شهر تهران همچنین در خصوص چرایی نامگذاری ساختمان شماره دو شورای شهر به نام سعید حجاریان گفت:‌ چندی پیش به عیادت دکتر شیبانی عضو پیشین شورای شهر رفتیم و در آن مراسم پیشنهاد شده به دلیل جایگاه این فرد  ساختمان شماره یک شورا به نام دکتر شیبانی نام گذاری شود و در همان جلسه برخی پیشنهاد دادند که صحن شورا به نام دکتر شیبانی نام گذاری شود که رد شد و در همان جلسه نیز برخی دیگر پیشنهاد کردند که ساختمان شماره دو نیز به نام سعید حجاریان نام گذاری شود.

وی افزود: البته پس از انتشار این خبر سعید حجاریان با یکی از سایت‌ها مصاحبه کرد و خواستار توقف نامگذاریش بر روی یکی از ساختمان ‌ها شد و با توجه به نارضایتی وی، عملا موضوع منتفی می شود.

 در ادامه حجت نظری رییس ستاد توان افزایی سازمان‌های مردم نهاد با بیان اینکه این ستاد بر اساس مصوبه شورای شهر تجهیز شده و دوازده نفر باید عضو شورای مرکزی این ستاد باشند، گفت: تا امروز توانستیم 11 عضور را معرفی کنیم و بر اساس مصوبه تا تکمیل شدن اعضاء نمی‌توانیم فعالیت داشته باشیم.

وی با بیان اینکه نماینده استانداری هنوز مشخص نشده است، تصریح کرد: چندی پیش نامه‌ای به ما اعلام شده و دو نفر را به ما معرفی کردند این در حالی است که باید یک نفر را به مامعرفی می‌کردند و عملا تا نفر آخر معرفی نشود هیچ اقدامی صورت نخواهد گرفت و امیدواریم هر چه زودتر استانداری نماینده خود را اعلام کند.

نظری با اشاره به اهم کدپروژه‌های جدید و افزایش در ردیف‌ بودجه سال آینده در حوزه مشارکت سمن و ... افزود:  افزایش 20 درصدی اجرای برنامه‌های فرهنگی و هنری و افزایش 33 درصدی برگزاری جشنواره‌های فرهنگی و اجتماعی با تاکید بر افزایش نشاط اجتماعی، افزایش 22 درصدی بابت حمایت از تشکل‌های مردم نهاد از مهمترین کد پروژه‌های مهم سال 97 است.

 وی با بیان اینکه برای اولین بار اختصاصا ردیف کمک به توسعه و تجهیز مدارس و همچنین توسعه و تجهیز مدارس کودکان استثنایی در بودجه 97 مد نظر قرار گرفته است گفت: ایجاد کد پروژه جدید با عنوان ساماندهی آسیب دیدگان اجتماعی و کودکان کار و همچنین طراحی و احداث موزه اسباب‌بازی ایرانی از مهمترین کدپروژه‌های جدید در سال 97 بوده است.

 به گزراش ایسنا علی اعطا سخنگوی شورای شهر نیز در پاسخ به سوالی  در خصوص عدم نگهداری خانه‌های تاریخی که لوکیشن فیلم های قدیمی می‌شوند گفت: تا زمانی که یک باور عمومی در رابطه با فضای اجتماعی خانه‌های تاریخی ایجاد نشود نمی توان کار مثبتی انجام داد.

وی با بیان اینکه خوشبختانه در جامعه ایرانی به سمت نگاه حفظ خانه‌های تاریخی با نگاه ارزش مالی و در راستای جلوگیری از تخریب و نوسازی شکل گرفته است گفت: البته دستگاهایی که این خانه های قدیمی را در اختیار دارند باید در اداره این خانه ها فعالتر ظاهر شوند.

وی با بیان اینکه در چند سال پایانی مدیریت قبلی شهرداری در مورد حفظ بناهای تاریخی و بافت تاریخی اتفاقات خوبی رخ داده است گفت: به دنبال آن هستیم که از طریق کمیسیون فرهنگی و شهرسازی شرایطی را فراهم کنیم تا کسانی که این خانه‌های قدیمی را در اختیار دارند نسبت به نگه‌داری از این اماکن اقدام  کنند و بتوانند ارزش افزوده و ثروتی از این خانه‌ها به دست آورند.

اعطا در بخش دیگری در نشست خبری که در خانه موزه استاد معین و موزه امیر جاهد برگزار شد به مصوبه برج‌باغ اشاره کرد و گفت: شورای شهر تهران برنامه ای برای لغو مصوبه برج باغ دارد و امیدواریم تا قبل از پایان سال جاری بتوانیم با هماهنگی‌های انجام شده مصوبه برج باغ را در تهران لغو کنیم.

وی افزود:‌ مقام معظم رهبری در سخنان خود در روز درخت‌کاری به حفظ باغستان‌ها تاکید داشتند و یکی از موانع تحقق دستور رهبری مصوبه برج باغ است که با این مصوبه باغات تهران از بین رفته است وسعی داریم با لغو این مصوبه باغ‌ های تهران را حفظ کنیم .

به گزارش ایسنا، در ادامه فرهود شهردار منطقه چهارده با بیان اینکه خانه استاد معین در سال 83 توسط شهرداری خریداری شد، تصریح کرد:‌ این موزه دو باب خانه بوده است که خانه امیرجاهد موسیقی‌دان و استاد معین بوده که این دو ادغام و تبدیل به خانه موزه استاد معین و جاهد شد.

وی با بیان اینکه این خانه لوکیشن سریال شهرزاد بوده است گفت: در سال‌های 94 به بعد که مدیریت این منطقه به من سپرده شده است که سعی کردیم با گشودن درهای این خانه به روی اهالی هنر باعث رونق آن شویم که  خوشبختانه این خانه مورد استقبال اهالی هنر قرار گرفته است.

منبع: ایسنا
نظرات بینندگان