arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۹۸۱۱۳
تاریخ انتشار: ۴۹ : ۱۵ - ۱۹ اسفند ۱۳۹۶
ابزارهای امنیتی چین در حال توسعه هستند

استفاده از فناوری " چشمان سیاه " برای تقویت امنیت پارلمان

چینی ها در حال آزمودن جدیدترین ابزار امنیتی خود موسوم به "چشمان سیاه"هستند.ابزاری که از طریق آن می توانند حرکات افراد مشکوک را در هر نقطه از پکن رصد کرده و مورد بررسی قرار دهند.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

 

چینی ها در حال آزمودن جدیدترین ابزار امنیتی خود موسوم به "چشمان سیاه"هستند.ابزاری که از طریق آن می توانند حرکات افراد مشکوک را در هر نقطه از پکن رصد کرده و مورد بررسی قرار دهند.

به گزارش سرویس آی تی انتخاب به نقل از رویترز، پلیس های محل پکن به جای تمرکز بر امنیت و تردد در نقاط مختلف چین از طریق ابزارهای مختلف، به استفاده از ابزاری موسوم به "چشمان سیاه " روی آورده اند.

این ابزار شامل عینک های هوشمند است  که می توانند ویژگی های صورت و حتی پلاک های خودرو را جمع آوری کند و در زمان مناسب اطلاعاتی ارزنده را در اختیار نیروهای پلیس قرار دهد.

یکی از  دوربین های  امنیتی مجهز به این تکنیک ، در میدان تیاانمن و درست پشت سر یک پرتره از مائو قرار داده شده است .عینک های هوش مصنوعی چینی نیز با کنترل چهره اشخاص ، خودروها  و صفحات و البته اسکن آن ها ، فهرستی سیاه را تهیه می کنند. فهرستی که متشکل از نام و اطلاعات افرادی است که مظنون به جرائم مختلف هستند.

این سامانه هوشمند اکنون در حال طی کردن دوره های بررسی خود است و به عبارتی دقیق تر یک نسخه آزمایشی است. نسخه ای که همزمان با جلسه سالانه پارلمان چین در مرکز پکن در حال اجرا است.

طی ماه های اخیر چینی ها نگرانی هایی در خصوص امنیت سران حاضر در جلسه و البته امنیت کلی کشور داشتند. اکنون به نظر می رسد این نگرانی ها تبدیل به موضوعی جدی برای شکل دهی ساختار امنیتی کشور شده است.

دیوید باندورسکی، مدیر اجرایی پروژه رسانه چین، در این خصوص می گویدرهبر چین نگرانی هایی جدی در خصوص توسعه اینترنت و فناوری های دشمنان خود دارد.

این در حالی است که چین تحت رهبری شی جینپینگ فشار زیادی را برای استفاده از هوش مصنوعی، تشخیص چهره و تکنولوژی داده های بزرگ برای ردیابی و کنترل رفتارهایی که علیه منافع حزب کمونیست حاکم در اینترنت و در جهان گسترده تر است، اعمال می کند.

فن آوری های جدید شامل ربات های پلیس برای کنترل جمعیت، هواپیماهای بدون سرنشین برای نظارت بر مناطق مرزی و سیستم های هوش مصنوعی برای ردیابی و سانسور رفتار آنلاین از جمله مهم ترین ابزارهای تکنولوژی محور هوشمند است .

 

 

نظرات بینندگان