arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۹۸۱۲۹
تاریخ انتشار: ۵۵ : ۱۵ - ۱۹ اسفند ۱۳۹۶

عضو فدراسیون جهانی: ایرانی‌ها الگویی برای تمام وزنه‌برداران دنیا هستند

عضو کمیته فنی و پزشکی فدراسیون جهانی گفت: قهرمانان وزنه‌برداری ایران، الگویی از چگونگی تمرین کردن و پیمودن مسیر قهرمانی برای تمامی وزنه‌برداران دنیا هستند.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

میلان میهایلوویچ در گفت‌وگو با ایسنا، در خصوص وزنه‌برداری ایران، اظهار کرد: وقتی آمار تعداد ورزشکار، مربی، داور و مدال‌آوری وزنه‌برداری را بررسی می‌کنیم به این نتیجه می‌رسیم که ایران یکی از بهترین و مهمترین فدراسیون‌های وزنه‌برداری در جهان است.

وی ادامه داد: قهرمانان وزنه‌برداری ایران، الگویی از چگونگی تمرین کردن و پیمودن مسیر قهرمانی برای تمامی وزنه‌برداران دنیا هستند. مطمئن هستم نحوه تمرین و نگاه وزنه‌برداران ایرانی در خیلی از کشورهای دنیا تدریس می‌شود تا سایرین بدانند چگونه می‌توان موفق بود.

رییس فدارسیون وزنه‌برداری صربستان در ارزیابی از وضعیت وزنه‌برداری در دنیا نیز گفت: وزنه‌برداری یکی از قدیمی‌ترین ورزش‌های دنیا است و یکی از اولین و قدیمی‌ترین ورزش‌هایی است که در جنبش مدرن المپیک از قرن پیش وارد این رقابت‌ها شد. به همین دلیل نیز  گستردگی این رشته در جهان بسیار بالا است و به آن اهمیت داده می شود.

وی افزود: خوشحالم عضوی از فدراسیون جهانی رشته‌ای هستم که بیشترین اعضا را در بین فدراسیون‌های جهانی دارد و می‌توان گفت تمام کشورهای دنیا عضو آن هستند. وزنه‌برداری در تمام قاره‌ها توسعه پیدا کرده است، البته در جنبش وزنه‌برداری، چند کشور رهبر هستند و پس از بررسی نتایج مشاهده می‌شود که ایران از بهترین‌ها است. البته کشورهای دیگری هم هستند که تلاش می‌کنند تا بتوانند کیفیت بهتری را ارائه دهند.

میهایلوویچ در پاسخ به این سوال که چرا فدراسیون جهانی تکلیف تغییر اوزان وزنه‌برداری را مشخص نکرده و این تغیییرات به چه صورت است؟ گفت: در حال حاضر هشت وزن بانوان و آقایان را داریم و این را می‌دانیم که برای المپیک ۲۰۲۰، هفت وزن برای بانوان وجود دارد. هنوز بحث‌ها ادامه دارد و فکر می‌کنم تا اواسط سال به این نتیجه می‌رسیم که برای آینده، چه نتیجه‌ای گرفته شود. پیشنهادهای مختلفی در این زمینه وجود دارد که در آینده نزدیک به جمع‌بندی می‌رسیم و تغییر اوزان مشخص می‌شود.

 

نظرات بینندگان