arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۹۸۱۳۰
تاریخ انتشار: ۵۵ : ۱۵ - ۱۹ اسفند ۱۳۹۶

نایب‌رییس کنفدراسیون آسیا: تشکیل تیم وزنه‌برداری بانوان ایران برای من یک آرزو بود

نایب‌رییس کنفدراسیون آسیا با ابراز خوشحالی نسبت به تشکیل تیم‌ملی وزنه‌برداری بانوان در ایران، گفت: برای من یک آرزو بود که ایران با این همه پیشرفت، یک تیم بانوان هم داشته باشد تا مکمل تیم آقایان باشد.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

 

نایب‌رییس کنفدراسیون آسیا: تشکیل تیم وزنه‌برداری بانوان ایران برای من یک آرزو بودعبدالله جرمل در گفت‌وگو با ایسنا، با ابراز خوشحالی نسبت به تشکیل تیم‌ملی وزنه‌برداری بانوان در ایران، اظهار کرد: بابت تشکیل اولین تیم وزنه‌برداری بانوان در ایران تبریک می‌گویم. برای من یک آرزو بود که ایران با این همه پیشرفت، یک تیم بانوان هم داشته باشد تا مکمل تیم آقایان باشد. این اتفاق این فرصت را به ما می‌دهد که با ایران برای برگزاری مسابقات آسیایی و بین‌المللی موافقت کنیم.

وی ادامه داد: عدم وجود یک تیم برای بانوان در این رشته، یکی از مشکلاتی بود که مانع از این می‌شد که ایران بتواند بازی‌های بزرگ بین‌المللی و آسیایی را میزبانی کند زیرا وقتی مسابقات بین‌المللی و آسیایی برگزار می‌شود، لازم است دو تیم آقایان و بانوان حضور داشته باشند. خدا را شکر که ایران صاحب تیم بانوان شده است. امیدوارم تیم بانوان ایران به حدی برسد که بتواند با تیم‌های دیگر نیز رقابت کند.

رییس فدراسیون وزنه‌برداری یمن با ابرار رضایت از وضعیت مسابقات جام‌فجر اهواز، گفت: من در مسابقات بین‌المللی جام فجر دوره‌های گذشته نیز حضور داشتم و مسابقاتی که در این دوره برگزار می‌شود، پیشرفت خوبی نسبت به دوره قبل داشته است. این رقابت‌ها از نظر مدیریت و محل اسکان سطح خوبی دارد.

وی در پاسخ به این سوال که چرا فدراسیون جهانی تکلیف تغییر اوزان وزنه‌برداری را مشخص نکرده و این تغیییرات به چه صورت است؟ خاطرنشان کرد: اجلاسی در این خصوص سه ماه دیگر در ازبکستان داریم و تغییر وزن‌ها به صورت رسمی اعلام می‌شود. در حال حاضر قرار است که هشت وزن برای آقایان و هفت وزن برای بانوان در بازی‌های آسیایی و المپیک وجود داشته باشد اما به عنوان یک فدراسیون جهانی آن‌چه مدنظر ما است، ۱۰ وزن است ولی کمیته المپیک در نظر دارد اوزان برای هر دو بخش به هفت دسته برسد.

عضو کمیته فنی فدراسیون جهانی درباره ارتباط با علی مرادی، رییس فدراسیون ایران نیز گفت: با او بسیار کار کردم. او مدیری فعال، سالم و پاک است. مردای امکانات خوبی را برای وزنه‌برداران ایرانی در تهران آماده کرده و سرمایه‌گذاری خوبی در این زمینه داشته است.بسیار مهم است که او توانست اولین تیم‌ملی بانوان ایران را تشکیل دهد و بعدها این را خواهیم گفت که کسی که جرات پیدا کرد تیم بانوان را در ایران تشکیل دهد، علی مرادی بوده است.

 

نظرات بینندگان