arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۹۸۱۸۷
تاریخ انتشار: ۱۵ : ۱۸ - ۱۹ اسفند ۱۳۹۶

راه های ارتباطی با سازمان ملی استاندارد در نوروز

سامانه نظارت بر اجراي استاندارد (سينا) به منظور پيگيري شكايات مربوط به كالاهاي مشمول استاندارد و توليد شده در داخل كشور، طراحي و پياده سازي شده است .
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
 مدیر کل دفتر بازرسی، پاسخگویی به شکایات و ارزیابی عملکرد سازمان ملی استاندارد ایران در قالب اجرای طرح نوروزی این سازمان، راههای ارتباطی هموطنان با سازمان ملی استاندارد ایران را برای ثبت و پیگیری شکایات اعلام کرد.

بهروز وکیل الرعایا با اعلام این مطلب گفت: سامانه نظارت بر اجراي استاندارد (سينا) به منظور پيگيري شكايات مربوط به كالاهاي مشمول استاندارد و توليد شده در داخل كشور، طراحي و پياده سازي شده است .

وی افزود: هرگونه شکایت با موضوع كالا، آزمايشگاه همكار، شركتهاي بازرسي فني و شركتهاي بازرسي كالا، عملكرد ادارات كل استاني و ستادي سازمان ملي استاندارد ایران در سامانه ملي رسيدگي به شكايت پایگاه اطلاع رسانی سازمان ملی استاندارد ایران به نشانی www.isiri.gov.ir  قابل ثبت و پیگیری است.

گفتنی است، هموطنان در صورت وجود نارضايتي از خدمات و كالاهاي داراي پروانه استاندارد، می توانند كد پروانه استاندارد ده رقمي مندرج در زیرنشان استاندارد را به شماره 10001517 پيامك نموده و پس ازاطمينان از اعتبار پروانه استاندارد با مراجعه به سايت سازمان ملي استاندارد به نشانی www.isiri.gov.ir از طريق لينك سامانه ملي رسيدگي به شكايات اين سازمان اقدام به ثبت شكايت خود نمايند و برای دريافت اطلاعات كافي از نحوه و چگونگي ثبت شكايات خود از لينك راهنماي تكميل فرم استفاده كنند.

همچنين توصيه مي شود با توجه به محدوديت زماني در تكميل فرم شكايت، در ابتدا متن شكايت خود را خارج از سيستم تنظيم و تايپ و سپس در محل متن شكايت كپي کنند و همه مستندات موضوع را بصورت اسكن شده بارگذاري و پس از تكميل فرم و پر كردن فيلدهاي ضروري از دريافت كد رهگيري اطمينان حاصل نمايند. حفظ و نگهداري اين كد برای اطلاع از نتايج شكايت و همچنين اعتراض نسبت به آن ضروري است.

پيگيري شكايت و اعتراض در خصوص توليد كالاهاي داخلي و ساير موارد نيز از طريق اين سامانه قابل رديابي است.

بدیهی است، به شكاياتي كه داراي اطلاعات ناقص و يا نادرست از جمله وجود اشكال در مشخصات يا عدم احراز هويت شاکی باشد رسيدگي نخواهد شد.

مدیرکل دفتر بازرسی، پاسخگویی به شکایات و ارزیابی عملکرد سازمان ملی استاندارد ایران اظهار داشت: سامانه سامد (سامانه ارتباط مردم با دولت) نهاد رياست جمهوري و همچنين سامانه بازرسي كل كشور نیز (رسيدگي به شكايات و اعلامات) آماده دريافت گزارش های هموطنان در روزهاي تعطيل است.