arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۹۸۱۹۴
تاریخ انتشار: ۱۰ : ۱۸ - ۱۹ اسفند ۱۳۹۶

شروط شفر برای ماندن چیست؟

شفر آلمانی که مربی پرجنب و جوشی نشان می‌داد در قدم اول سعی کرد اعتماد به نفس بازیکنان استقلال را برگرداند. برای خط حمله‌ای که حتی نتوانسته بود یک گل بزند بازگشت اعتماد به نفس از دست رفته سخت بود اما سرمربی آلمانی استقلال با حوصله این اعتماد به نفس را برگرداند.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

شروط شفر برای ماندن چیست؟

شفر آلمانی که مربی پرجنب و جوشی نشان می‌داد در قدم اول سعی کرد اعتماد به نفس بازیکنان استقلال را برگرداند. برای خط حمله‌ای که حتی نتوانسته بود یک گل بزند بازگشت اعتماد به نفس از دست رفته سخت بود اما سرمربی آلمانی استقلال با حوصله این اعتماد به نفس را برگرداند.

به گزارش انتخاب؛ البته این باعث نشد که او به دنبال مهاجم جدیدی در این پست نباشد. نخستین تقاضای این مربی خرید مهاجم خارجی بود تا بتواند خط حمله بیمار استقلال را مداوا کند. قدم بعدی شفر نظم بخشیدن به خط دفاع بود. این مربی می‌دانست اگر بتواند این خط را درست کند، شرایط برای درست کردن خطوط دیگر نیز درست خواهد شد. استقلال با هدایت شفر توانسته، رفته رفته رقبا را با نتایج پرگل شکست دهد، هرچند که منتقدان برای این نتایج هم یک انتقاد جدید رو کردند و بر این باور بودند که استقلال برنده بازی‌های بزرگ نیست و رقبای کوچک را شکست می‌دهد. در چنین شرایطی که هر روز شفر با انتقادات جدیدی مواجه بود، شفر با حوصله تیمش را از آنچه ضعف محسوب می‌شد، نجات داد.


حالا استقلال در بین تیم‌های بالای جدول قرار دارد، در گروه مرگ آسیا بهترین نتایج را به دست آورد و در شهرآورد هم پیروز میدان بوده است. شاید در این روزها که همه چیز بر وفق مراد استقلال است، مسوولان این تیم فقط باید نگران تمدید قرارداد مربی باشند که از آن طرف‌ها مشتریان زیادی پیدا کرده و دیر بجنبند شاید این موقعیت از دست آنها برود اما در این شرایط یک مساله وجود دارد. تناقض بین حرف‌های مسوولان استقلال و شفر نگران‌کننده است. افتخاری مدعی شد که قرارداد شفر را دو سال تمدید کرده‌اند اما سرمربی آلمانی استقلال این ادعا را به طور کل رد کرد.


وینفرید شفر در نشست خبری قبل از بازی با العین ادعا کرد که قرارداد او با استقلال مشروط نیست و هنوز صحبتی برای تمدید قرارداد با وی نشده است. شفر البته مشکلات دیگری را هم مطرح کرد و خواستار امکانات بیشتری از باشگاه استقلال برای ادامه همکاری شده است. اینطور که گفته می‌شود حتی این مربی آلمانی از ماشینی که در اختیار او گذاشته‌اند، ناراحت است و برای ادامه همکاری حرف‌های جدیدی برای گفتن با استقلالی‌ها دارد. به نظر می‌رسد شرط‌های این مربی سنگین‌تر از گذشته است. این در حالی است که مسوولان استقلال از جمله هیات مدیره این تیم سعی می‌کند همه چیز را طبیعی نشان دهند و مدعی هستند که شفر برای ماندن در استقلال هیچ مشکلی ندارد. حسن زمانی درباره پیشنهادهای برخی تیم‌های عربی به وینفرید شفر می‌گوید:«شفر آدم مادی نیست، اگر مادی بود مرحله اول حضورش در استقلال پیشنهادهای خوبی بهتر از استقلال داشت که به آنها پاسخ مثبت می‌داد. هواداران و جایگاه استقلال باعث شد تا شفر شیفته این تیم شود.»


زمانی در مورد اینکه چه زمانی قرارداد شفر تمدید می‌شود، می‌گوید: «به رضا افتخاری از طرف هیات مدیره برای مذاکره جهت تمدید قرارداد اختیار تام داده‌ایم و ایشان پس از مذاکره پیشنهادها را به هیات مدیره آورده است تا همه چیز مصوب شود.» منهای درخواست‌های شفر که بخشی از آن درخواست مادی است، این مربی برای تمدید قرارداد از مسوولان استقلال خواسته است تا قرارداد بازیکنانی که قراردادشان با این تیم به پایان رسیده را تمدید کنند.


در راس این خواسته بدون شک تمدید قرارداد با جباروف و چند بازیکن دیگر از جمله امید ابراهیمی است. استقلال دوشنبه بازی حساسی را در پیش دارد و در ورزشگاه آزادی در فکر انتقام از تیم العین است خصوصا اینکه در بازی رفت مسائل داوری بد طور استقلال را اذیت کرد اما بعد از این بازی به طور حتم مهم‌ترین مساله‌ای که در خصوص استقلال وجود دارد، تمدید قرارداد با سرمربی آلمانی است که به خوبی به توانایی‌های استقلالی‌ها اشراف پیدا کرده است و برای فصل بعد می‌تواند با این تیم برای قهرمانی کارش را شروع کند. شاید این روزها منتقدان این مربی هم به این باور رسیدند که بهترین گزینه برای سرمربیگری استقلال در فصل هجدهم وینفرید شفر است و استقلالی‌ها باید رضایت او را برای ماندن جلب کنند.


عضو هیات مدیره استقلال در خصوص بحث‌های مربوط به او و علیرضا منصوریان گفت: «ظاهراً در این زمینه حواشی به وجود آمده است. ما گفتیم در امارات به من مراجعه کرده است و درباره منصوریان صحبت می‌کردند. منصوریان از سرمایه‌های استقلال است و قطعاً بار دیگر به این تیم باز می‌گردد. اگر هم کسی واکنشی نشان داده، براساس ادب خودش حرف زده است. ما به کسانی که برای استقلال زحمت کشیده‌اند، احترام می‌گذاریم و دست‌شان را می‌بوسیم.»

منبع : ایران ورزشی

نظرات بینندگان