arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۹۸۲۲۳
تاریخ انتشار: ۲۵ : ۱۸ - ۱۹ اسفند ۱۳۹۶

انتقال ۱۹هزار بیمار با اورژانس هوایی/ افزایش موتورآمبولانس ها

سرپرست سازمان اورژانس کشور، گفت: اورژانس هوایی تا امروز توانسته بیش از ۱۹ هزار بیمار را جابجا کند که حدود ۶۰ درصد آنها مستقیماً به اتاق عمل رفتند.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

انتقال ۱۹هزار بیمار با اورژانس هوایی/افزایش موتورآمبولانس ها

دکتر پیرحسین کولیوند در نشست خبری، اظهارداشت: حدود یک سال است که از سازمان شدن اورژانس کشور می گذرد. در این مدت، این سازمان توانسته در بحران ها موفق تر عمل کند که از جمله آنها می توان به زلزله کرمانشاه، مسدود شدن جاده ها بر اثر برف و... اشاره کرد.

وی افزود: اکنون تعداد بالگردهایمان را به ۳۴ فروند رسانده ایم و پیگیر افزایش آنها هستیم.

سرپرست سازمان اورژانس کشور اظهارکرد: از امسال دو فروند بالگرد به مدت ۵ سال به سازمان اورژانس کشور امانت داده شده و امروز طی تفاهم نامه عملا این دو بالگرد به سازمان اورژانس تعلق یافت.

وی ادامه داد: اورژانس هوایی تا امروز توانسته بیش از ۱۹ هزار بیمار را جابجا کند که حدود ۶۰ درصد از آنها مستقیماً به اتاق عمل رفتند. همچنین در حال تجهیز و نوسازی ناوگان زمینی هستیم.

کولیوند گفت: اضافه کردن موتورآمبولانس ها در شهر تهران بسیار اقدام خوبی بود که هم زمان رسیدن به بیمار را کاهش داده و هم مصرف سوخت را بسیار پایین آورده است. ما برای موتورآمبولانس ها با تجرب ترین پرسنل خود را به کار گرفته ایم.

وی ادامه داد: بزودی ۵۰۰ تا ۶۰۰ موتورآمبولانس دیگر به کلانشهرها اضافه خواهد شد. همچنین اضافه کردن دستگاه سونوگرافی پرتابل در ماشین های آمبولانس توانسته تا حدود زیادی ما را در ارائه خدمات به بیمار یاری کند.

کولیوند اظهارکرد: سیستم کد ۲۴۷ که در خصوص خدمات ویژه برای بیمارانی که دچار سکته حاد قلبی می شوند و سیستم کد ۷۴۲ برای بیماران سکته حاد مغزی فعال شده است که بیمار را در سریع ترین زمان به نزدیک ترین مراکز درمانی منتقل می کند. در خصوص این دو کد، سوالی که مقام معظم رهبری در ابتدای سال مطرح کردند را اجرایی کرده ایم. این خدمات به تمام مردم کشور چه در شهر و چه در روستا ارائه می شود.

وی اظهارکرد: برای ناشنوایان سیستم خاصی را طراحی کرده ایم که بتواند از طریق پیامک درخواست کمک کند و همچنین اپلیکیشنی را در این خصوص طراحی کرده ایم که در آن آموزش های لازم داده شده است.

کولیوند گفت: نقشه مخاطرات جامعه شهری را به صورت یک نرم افزار درآورده ایم که در دسترس عموم قرار گرفته است. برای آموزش نیروی انسانی نیز اقداماتی انجام شده است. ما برای آموزش همگانی نیز در مدارس و مساجد و سراهای محله ها حضور یافته ایم.

 

منبع: مهر
نظرات بینندگان