arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۹۸۲۲۶
تاریخ انتشار: ۲۵ : ۱۸ - ۱۹ اسفند ۱۳۹۶

گرد و خاک در جنوب کشور/ شمال بارانی‌تر می‌شود

سازمان هواشناسی اعلام کرده امروز و فردا سواحل دریای خزر بارانی است و از دوشنبه بارندگی‌ها شدیدتر می‌شود.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

گرد و خاک در جنوب کشور/ شمال بارانی‌تر می‌شود

مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی کشور در گفتگو با مهر گفت: امروز در ادامه فعالیت سامانه بارشی در شمال کشور، در مناطقی از سواحل دریای خزر و شمال شرق کشور، رشد ابر و رگبار باران، گاهی با رعد و برق و وزش باد شدید و در ارتفاعات، بارش برف پیش‌بینی می‌شود.

احد وظیفه افزود: در برخی مناطق مرکزی کشور و زاگرس مرکزی نیز امروز رگبار پراکنده باران دور از انتظار نیست. همچنین در مناطقی از جنوب شرق و جنوب کشور و دامنه‌های جنوبی البرز و بخش‌های مرکز کشور، وزش باد شدید رخ می‌دهد که در برخی مناطق جنوب شرق و جنوب کشور با گرد و خاک همراه خواهد بود.

وی ادامه داد: فردا (یکشنبه) برای شمال شرق، برخی مناطق شرق و از بعدازظهر فردا، زاگرس مرکزی و نواحی مرکزی کشور، بخش‌هایی از البرز مرکزی و استان‌های ساحلی دریای خزر، ابر و بارش پراکنده و وزش باد پیش‌بینی می‌شود. فردا در برخی مناطق جنوب شرق و جنوب کشور نیز وزش باد شدید و در مناطق مستعد، با گرد و خاک پیش‌بینی می‌شود.

مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی کشور افزود: پس فردا (دوشنبه) با شمالی شدن جریانات بر روی دریای خزر، بارش در سواحل دریای خزر و شمال شرق کشور با شدت بیشتری ادامه خواهد داشت و همچنین با عبور موجی از جنوب کشور، در زاگرس مرکزی و جنوبی و مناطق جنوبی و به تدریج شرقی کشور، تقویت بارش‌ها پیش‌بینی می‌شود که بارش‌ها به صورت رگبار باران، گاهی با رعد و برق و در برخی مناطق وزش باد شدید رخ خواهد داد.

وظیفه تأکید کرد: امروز (شنبه) در نوار شمالی کشور و فردا (یکشنبه) در شمال شرق کشور، افت محسوس دما رخ خواهد داد و خلیج‌فارس امروز و فردا مواج است.

هوای تهران امروز کمی ابری، همراه با وزش باد شدید، بعدازظهر افزایش ابر و فردا بعدازظهر احتمال بارش پراکنده پیش‌بینی شده است.

بیشترین و کمترین دمای هوای پایتخت امروز به ترتیب ۲۰ و ۱۰ درجه سانتیگراد اعلام شده است.

نظرات بینندگان