arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۹۸۲۳۳
تاریخ انتشار: ۳۴ : ۱۸ - ۱۹ اسفند ۱۳۹۶

آمادگی 10 تیم برای جستجوی پیکر جانباختگان سقوط هواپیمای یاسوج

فرماندار شهرستان دنا گفت: ۱۰ تیم امدادی در قالب ۵۰ نفر آماده اند در صورت مساعد شدن هوا به محل سقوط هواپیمای تهران- یاسوج اعزام شوند.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

آمادگی 10 تیم برای جستجوی پیکر جانباختگان سقوط هواپیمای یاسوج

فرماندار شهرستان دنا گفت: ۱۰ تیم امدادی در قالب ۵۰ نفر آماده اند در صورت مساعد شدن هوا به محل سقوط هواپیمای تهران- یاسوج اعزام شوند.

به گزارش انتخاب؛ فرماندار شهرستان دنا گفت: ۱۰ گروه عملیاتی در قالب ۵۰ نفر از نیرو‌های امدادی و تیم‌های کوهستان با آمادگی کامل در منطقه حضور دارند و در صورت مساعد شدن شرایط آب و هوایی به محل سقوط هواپیما اعزام خواهند شد.

عباس بهشتی افزود: ۲ فروند بالگرد نیز هم اینک در محل ورزشگاه شهر سی سخت مستقر هستند و به محض مساعد شدن شرایط جوی به ارتفاعات پازن پیر اعزام خواهند شد.

وی بیان کرد: شرایط نامساعد جوی امروز، اجازه اعزام نیرو‌های امدادی به منطقه سقوط هواپیما در ارتفاعات دنا و انجام عملیات جستجو برای یافتن پیکر‌های جانباختگان این سانحه را نداده است.

وی ادامه داد: یک بالگرد صبح امروز به منطقه اعزام شد، ولی به علت وزش باد شدید و مه غلیظ امکان فرود در ارتفاعات نداشت.

بهشتی اضافه کرد: هم اینک و با توجه به هماهنگی‌های انجام شده ۱۰ چادر کوهنوردی (ارتفاع) تهیه شده است و در اسرع وقت در محل سقوط هواپیما نصب خواهند شد.

وی بیان کرد: چادر‌های ارتفاع به دلیل امکانات و تجهیزات پیشرفته کوهنوردی شرایط را برای ماندن تیم‌های امدادی و اعزامی در منطقه حتی در شرایط نامساعد جوی آسان خواهند کرد.

فرماندار دنا گفت: همچنین ۲ جان پناه با همه امکانات و تجهیزات پیشرفته کوهنوردی در حال ساخت است که ظرف ۴۸ ساعت آینده در ارتفاعات دنا و نزدیک به محل سقوط هواپیما نصب خواهند شد.

ارتفاع برف در کوه دنا، گردنه بیژن و محل سقوط هواپیمای تهران - یاسوج حدود سه متر گزارش شده است.

فرمان فرامین کارشناس اداره کل هواشناسی کهگیلویه و بویراحمد از پیش بینی ناپایداری شرایط آب و هوایی و بارش برف در روز‌های یکشنبه و دوشنبه در منطقه دنا خبر داد.

هجدهمین و نوزدهمین روز عملیات جستجوی پیکر قربانیان سانحه هوایی تهران به یاسوج نیز به دلیل شرایط نامساعد جوی ناتمام ماند.

پرواز شماره ۳۷۰۴ هواپیمای آسمان با ۵۹ مسافر و ۶ خدمه پروازی ساعت ۸ صبح یکشنبه ۲۹ بهمن، تهران را به مقصد یاسوج ترک، اما در نزدیکی سمیرم اصفهان سقوط کرد و تمام سرنشینان آن جان باختند.

تاکنون پیکر هشت جانباخته این سانحه احراز هویت شده اند .

نظرات بینندگان