arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۹۸۲۶۸
تاریخ انتشار: ۵۹ : ۲۱ - ۱۹ اسفند ۱۳۹۶

راه اندازی پرواز مستقیم تهران - بلگراد پس از 27 سال توقف

هواپیمای شرکت هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران روز شنبه در فرودگاه نیکولا تسلا به زمین نشست تا پرواز مستقیم تهران - بلگرد پس از 27 سال توقف دوباره راه اندازی شود.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

راه اندازی پرواز مستقیم تهران - بلگراد پس از 27 سال توقفاز این پس پروازهای مستقیم شرکت هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران (ایران ایر)، هفته ای دو بار در روزهای شنبه و سه شنبه بین تهران و بلگراد و بالعکس انجام خواهد شد. 


این پرواز با استقبال فراوان از طرف مردم ایران و صربستان مواجه شده است. بطوریکه تمامی بلیت های این خط تا پایان تابستان سال 97 رزرو شده است.


برقراری خط مستقیم هوایی بین تهران و بلگراد و بالعکس از دیگر اقدامات مهم در راستای گسترش روابط صربستان و ایران است.


علاوه بر هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران که در هفته ای دو بار در خط تهران - بلگراد و بالعکس تردد دارد به زودی شرکت هواپیمایی قشم ایر نیز هفته ای دو بار در این مسیر پرواز خواهد داشت.


روابط جمهوری اسلامی ایران و صربستان دوستانه و رو به رشد است و در سال گذشته تحرکات قابل توجهی برای توسعه و تعمیق هر چه بیشتر روابط دو کشور صورت گرفته است. 


تصمیم دو کشور در زمینه لغو رژیم روادید بین جمهوری اسلامی ایران و صربستان به منظور تسهیل مراودات مردمی، گردشگری و مبادلات تجاری، از گام های مهم برای توسعه روابط در چند ماه اخیر بوده است.


صربستان در دوم سپتامبر سال 2017 (11شهریور ماه 96) و ایران نیز در نوامبر 2017 (10آبان ماه96)، لزوم دریافت روادید را برای شهروندان کشور مقابل، لغو کردند.

 

منبع: ایرنا
نظرات بینندگان