arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۹۸۳۱۲
تاریخ انتشار: ۲۲ : ۰۷ - ۲۰ اسفند ۱۳۹۶

مبارزه ماهواره ای چین با تروریسم

پکن - ایرنا - چین می گوید از این پس با پرتاب ماهواره های بیشتر و استفاده از فن آوری های نوین ماهواره ای، با تروریسم مبارزه خواهد کرد.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) : به گزارش روز یکشنبه ایرنا از شینهوا، ماهواره هایی که این کشور پرتاب می کند و فن آوری های پیشرفته ای که بدست آورده است کمک فراوانی به پلیس برای مقابله با تروریسم می کند.
گزارش رسانه چینی حاکی است یکی از اهداف مهم چین در توسعه فن آوری ماهواره ای، کمک به پلیس برای کاهش جرایم از جمله جرایم مرتبط با مواد مخدر است.
چین در حال توسعه سامانه ماهواره ای بایدو است که دارای کارکردهای راهنمایی بالایی است و به پلیس و نیروهای سیار این کشور در مبارزه با تروریسم و مواد مخدر کمک می کند.
این گزارش خاطر نشان می کند چین با پرتاب ماهواره های خود بخصوص از سال 2014 میلادی به این طرف کوشیده است تا یک سامانه امنیتی ماهواره ای ایجاد کند و در جنوب شرق با تروریسم و در منطقه خودمختار سین کیانگ در شمال غرب با استفاده از این فن آوری با تروریسم مقابله می کند.
سامانه بایدو چین که یک سیستم موقعیت سنجی است باعث شده است تا چین در سال 2014 میلادی 20 هزار نیروی پلیس را در سامانه های سیار مستقر کند که برای ایجاد امنیت در سین کیانگ اهمیت فراوانی دارد.
چین ابراز امیدواری کرده است از این سامانه در سال جاری میلادی برای کمک به اجرای طرح های راه ابریشم استفاده کند و در سال 2020 میلادی خدمات جهانی آن را به دیگر کشورها ارایه دهد.
گزارش حاکی است که با استفاده از این فن آوری در سال های اخیر چین موفق شده است در بسیاری از مناطق جنوبی و شمال غربی کشور نرخ ارتکاب جرم را تا 26 درصد کاهش دهد.
آساق**231**1904**
نظرات بینندگان