arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۹۸۳۱۳
تاریخ انتشار: ۲۲ : ۰۷ - ۲۰ اسفند ۱۳۹۶

ارتش فیلیپین: 8 نفر تروریست وابسته به داعش در جنوب کشور کشته شدند

کوالالامپور - ایرنا – ارتش فیلیپین اعلام کرد که حداقل هشت نفر تروریست وابسته به داعش را در جریان عملیات مقابله با تلاش شبه نظامیان برای ساخت پایگاهی در جنوب کشور، کشته است.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) : به گزارش روز کشنبه ایرنا به نقل از روزنامه «فیل استار»، «گری بیسانا» سخنگوی ارتش محلی در گزارشی عنوان کرد که علیه حدود 50 شبه نظامی مسلح عضو گروه تروریستی «بانگسامورو» در جزیره میندانائو، از خمپاره و ماشین‌های نظامی مسلح استفاده کرده است.
ارتش فیلیپین ماه قبل نیز اعلام کرده بود که تروریست‌های مرتبط با داعش در پی بازسازی گروه خود هستند تا یک حکومت خلیفه‌ای در منطقه جنوب فیلیپین به راه بندازند.
این تروریست‌ها نخستین بار سال گذشته اقدام به تلاش برای کنترل شهر «ماراوی» کردند که با حمله نظامی فیلیپین و به خاک یکسان شدن این شهر و کشته شدن بیش از 1 هزار و 100 نفر منجر شد.
شبه نظامیان بازمانده از جنگ پنج ماهه ارتش فیلیپین با تروریست‌ها یک بار دیگر آماده حمله به یکی از شهرهای جزیره «میندانائو» می‌شوند و گفته می‌شود تا کنون 200 شبه نظامی برای عملیات تروریستی تربیت شده اند.
«رودریگو دوترته» رئیس جمهوری فیلیپین نیز گفته است که آن‌ها هر لحظه ممکن اقدام به حمله کنند.
«بیسانا» سخنگوی ارتش محلی فیلیپین عنوان کرد که به نظر می‌رسد به جز هشت نفر کشته شده که جنازه‌هایشان در اختیار دولت است، 15 نفر دیگر کشته اند که شبه نظامیان با گریز خود، آن‌ها را نیز برده اند.
وی اضافه کرد که یک سرباز ارتش فیلیپین نیز در این درگیری زخمی شده است.
«آرنل دلا وگا» سردار ارتش منطقه‌ای فیلیپین نیز اظهار کرد: سربازان به طور هوشیارانه‌ای از کل میندانائو محافظت کرده اند تا شاهد حمله دوباره تروریست‌ها نباشیم.
گروه های تروریستی مسلح حامی داعش در ماه مه 2017 (خرداد 96) به بخشی از جزیره «میندانائو» در جنوب فیلیپین حمله کردند که باعث سقوط شهر «مراوی» و پنج ماه درگیری نظامی ارتش این کشور با آ نها، کشته شدن بیش از یک هزارنفر و آوارگی قریب به نیم میلیون نفر شد که در آن زمان جبهه آزادیبخش اسلامی مورو (MILF) و ارتش فیلیپین با یکدیگر در مقابل تروریست‌ها مبارزه ‌کردند.
بحران مراوی بزرگترین بحران تروریستی در جنوب شرق آسیا پس از شکست های گروه تروریستی داعش در خاورمیانه محسوب شده است.
آساق****241**1599
نظرات بینندگان