arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۹۸۳۴۹
تاریخ انتشار: ۰۸ : ۱۱ - ۲۰ اسفند ۱۳۹۶

جزییات قرارداد ۶۳۰ دستگاه واگن متروی تهران/ مناقصه ۹۵۰ واگن مترو برای ۸ شهر دیگر

رییس سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور ضمن اعلام سازنده نهایی ۶۳۰ دستگاه واگن متروی تهران، از جزئیات این قرارداد نیز خبرداد.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

رییس سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور ضمن اعلام سازنده نهایی ۶۳۰ دستگاه واگن متروی تهران، از جزئیات این قرارداد نیز خبرداد.

محمدعلی افشانی در گفت‌وگو با ایسنا، با اعلام این خبر که کنسرسیوم شرکت CRC چین و واگن سازی تهران سازندگان نهایی ۶۳۰ دستگاه واگن متروی تهران شدند و شرکت نورینکوچین نیز تأمین‌کننده فایناس این قرار داد است، اظهارکرد: از زمان نهایی شدن فاینانس تا تولید واگن‌های مترو حدود ۲۰ ماه زمان‌ می‌برد ضمن اینکه قرارداد ما در این پروژه پنج ساله است و در پایان این پنج سال آخرین واگن ساخته و تحویل داده خواهد شد.

وی ادامه داد: در این قرارداد ۶۳۰ دستگاه واگن متروی تهران، ۵۶ دستگاه آن به صورت CBU (به صورت کامل) وارد می‌شود و ۷۰ واگن در ایران مونتاژ خواهد شد.همچنین بخش PLB(داخلی سازی) نیز به سه بخش تقسیم شده که دربخش اول ۸۴ واگن ساخته می شود که در پایان آن ۳۱درصد داخلی سازی خواهیم داشت.در بخش دوم نیز ۲۱۰ واگن ساخته می‌شود که در پایان ساخت این ۲۱۰ واگن به ۳۹درصد داخلی سازی خواهیم رسید و در بخش سوم نیز مجددا ۲۱۰ واگن ساخته می‌شود که ۵۶ درصد داخلی سازی را در پی خواهد داشت.

رییس سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور در ادامه به جزئیات دیگر این قرارداد اشاره کرد و گفت:متوسط هزینه‌ FOB(تحویل در بندر شانگهای) بابت هر واگن ۱.۰۷۸ هزار یورو است. همچنین در این قرارداد نیز قراراست بدنه تمام واگن‌ها آلومینیوم باشد در حالی که قبلا بدنه کربن استیل در بدنه واگن‌ها استفاده می‌شد. به عبارت دیگر بدنه آلومینیومی تکنولوژی روز دنیا است و هر واگن حدود سه تن سبک‌تر می‌شود.

وی تصریح کرد: همچنین سیستم رانش در قراردادهای قبلی نیمه بوژی بیس بود که در این قرارداد بوژی بیس می‌شود و سیستم‌های استانداردی که دراین قرارداد مورد استفاده قرار می گیرد، استاندارد اروپایی است. ازطرفی در این قرارداد نیز ۳۶ میلیون یورو قطعات یدک دریافت کردیم تا به مدت شش سال بتوانیم واگن‌ها را تعمیر و نگه‌داری کنیم.

افشانی در پایان صحبت‌هایش اضافه کرد:در این ۲۰۰۰ دستگاه واگن مترویی که قرار است خریداری شود ۱۰۵۰ دستگاه برای تهران بوده که در این مناقصه قرارداد ۶۳۰ دستگاه آماده شده است و مناقصه ۴۲۰ دستگاه دیگر باقی مانده و تا ماه‌های آینده مشخص خواهد شد. همچنین در حال آماده سازی اسناد مناقصه۹۵۰ واگن مترو برای ۸ شهر دیگر هستیم تا در خرداد ماه سال جاری نیز مناقصه آن برگزار شود.

برچسب ها: مترو ، واگن ، مناقصه
نظرات بینندگان