arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۹۸۳۷۱
تاریخ انتشار: ۲۶ : ۱۲ - ۲۰ اسفند ۱۳۹۶

برای خرید مبلمان اداری به چه نکاتی توجه کنیم؟

مبلمان اداری شامل میز و صندلی‌ها، میز مدیریت، میز کنفرانس، میز منشی و مبلمان پذیرایی و خیلی از لوازم دیگر می‌شود. حتی پارتیشن‌های اداری، کمدها و فایل‌ها را نیز در بر می‌گیرد. خرید این تجهیزات به دلیل تنوعی که این بازار دارد ممکن است زمان زیادی از شما بگیرد. خرید مبلمان اداری کار بسیار مشکلی است.یعنی شما باید با ویژگی های محل کار خود و دیزاین آن جا و این که برای چه کاری می خواهید می تواند مدل های مختلفی انتخاب کنید.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

مبلمان واژه‌ای است که پیش از این‌ها تنها برای مبل‌ها استفاده می‌شد، ولی امروزه کاربرد گسترده‌تری پیدا کرده است. امروزه مبلمان اداری که اصطلاحی است همیشه آن را شنیده‌ایم، تنها شامل مبلمان نمی‌شود. این اصطلاح برای تمام لوازمی که برای تجهیز یک محیط کاری استفاده می‌شود به کار می‌‌رود. مبلمان اداری شامل میز و صندلی‌ها، میز مدیریت، میز کنفرانس، میز منشی و مبلمان پذیرایی و خیلی از لوازم دیگر می‌شود. حتی پارتیشن‌های اداری، کمدها و فایل‌ها را نیز در بر می‌گیرد. خرید این تجهیزات به دلیل تنوعی که این بازار دارد ممکن است زمان زیادی از شما بگیرد. خرید مبلمان اداری کار بسیار مشکلی است.یعنی شما باید با ویژگی های محل کار خود و دیزاین آن جا و این که برای چه کاری می خواهید می تواند مدل های مختلفی انتخاب کنید.

صندلی اداری

موقع خرید صندلی اداری به این نکات توجه کنید

پشتی صندلی اداری باید انحنا S شکل داشته باشد که گودی کمر را در زمان تکیه دادن به آن حفظ کند. کفی و پشتی صندلی باید از متریال مناسبی باشند و بهتر است ضد عرق باشد تا فرد عرق نکند و لباس به بدنش نچسبد.صندلی هایی که برای کار با رایانه استفاده می‌شود باید به سمت عقب خم شود تا بتواند زاویه 110 درجه ایجاد کند.

نکته آخر که باید در نظر بگیرید این است که صندلی اداری نباید خیلی نرم باشد.

یعنی کفی صندلی اداری باید نرم و راحت باشد اما نه در حدی که شخص مانند مبل راحتی در صندلی فرو رود و اجازه جا به جایی نداشته باشد.

انتخاب میز اداری

بدون شک مهمترین قسمت مبلمان اداری هر شرکت میز اداری آن می باشد.از جمله میز مدیریت و میز کارمندی باید با رعایت اصول ارگونومی طراحی و تولید شود.

میز کارمندی می بایست به گونه ای قرار بگیرد که اشخاص مافوق براحتی بتوانند افراد زیر دست را کنترل کنند لذا میز کارمندی می بایست بگونه ای قرار گیرد که مدیریت به تمام میز های اداری احاطه کامل داشته باشد.

میز کارمندی را نسبت به کاری که قصد انجامش را دارید انتخاب کنید. چنانچه نیاز به فضای وسیع تری برای کار دارید مناسب تر است که میزی بزرگ را انتخاب کنید. اما میتوانید فضای کاری خود را با استفاده از کشوهای میز محدود کنید. به این ترتیب نیاز به استفاده از میز های بزرگ در دکوراسیون اداری شما کمتر میشود.به طور کلی حداﻗﻞ ﻃـﻮل برای میز ﺑﺎﯾـﺪ 1200 ﻣﯿﻠﯿﻤﺘـﺮ و ﺣـﺪاﻗﻞ ﻋﺮض برای میز ﺑﺎﯾﺪ 800 ﻣﯿﻠﯿﻤﺘﺮ ﺑﺎﺷﺪ. طول 1600 ﻣﯿﻠﯿﻤﺘﺮوﻋﺮض 800 ﻣﯿﻠﯿﻤﺘﺮﺗﻮﺻﯿﻪ ﻣﯽ ﺷﻮد طول وﻋﺮض ﺳﻄﺢ ﮐﺎر میز ﺑﻬﺘﺮاﺳﺖ ﻣﻀﺮﺑﯽ از 100 ﻣﯿﻠﯿﻤﺘﺮ ﺑﺎﺷﺪ.به طور معمول برای میزهای مدیریتی مدرن از متریال ام دی اف استفاده می شود. از مزایای MDF علاوه بر زیبایی و تنوعی که دارد، می توان به مقرون به صرفه و با دوام بودن آن اشاره کرد و همچنین ام دی اف استحکام بیشتری به نسبت سایر متریال ها دارد.

صندلی اداری

انتخاب پارتیشن اداری

در زمان انتخاب و خرید پارتیشن به اندازه، نوع پارتیشن و نحوه قرار گرفتن آنها توجه کنید، زیرا رعایت تمام این موارد روی محیط کاری تأثیر مستقیم دارندبرای انتخاب بهترین نوع پارتیشن اداری باید هدف از پارتیشن‌بندی را مشخص کنید. پارتیشن اداری برای کارمندان مالی شرکت بسیار عالی است و دسترسی دیگران به اطلاعات مالی را کم می‌کند.. برای افزایش زیبایی می‌توانید رنگ پارتیشن را با مبلمان خود هماهنگ کنید.

صندلی اداری

 در محیط‌های کاری چند نوع میز وجود دارد که شامل موارد زیر است:
•میز کارمندی
•میز مدیریت
•میز منشی
•میز گروهی
•میز کنفرانس
این میزها با توجه به کاراییشان دارای انواع مختلفی هستند. مثلاً میزهای مدیریت انواع مدرن و کلاسیک دارند و با مواد اولیه مختلفی ساخته می‌شوند. میز منشی می‌تواند یک میز معمولی مانند تمام میزهای کارمندی یا به شکل کانتر باشد. میزهای کنفرانس نیز در اندازه‌ها و طرح‌های مختلف با کارایی‌های متفاوت در بازار موجود هستند.

صندلی‌ها نیز خود به چند دسته تقسیم می‌شوند که شامل صندلی‌های کارمندی و صندلی‌های ریاست می‌شود.

قفسه‌ها، کمدها و انواع فایلینگ نیز بسته به حجم پرونده‌ها و نیاز شرکت در طرح‌ها و اندازه‌ها مختلف قابل تولید هستند.

برای پذیرایی از مراجعه کنندگان وجود یک بخش با مبلمان مناسب محیط اداری نیز برای هر شرکتی الزامی به نظر می‌رسد. انتخاب نوع و تعداد آنها نیز بسته به اندازه محیط شما دارد. در کل انتخاب هر نوع مبلمان اداری به مساحت محیط شما بستگی دارد.