arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۹۸۳۸۰
تاریخ انتشار: ۵۷ : ۱۲ - ۲۰ اسفند ۱۳۹۶

ترامپ به دنبال به خدمت گرفتن وکیل باتجربه «پرونده روابط نامشروع بیل کلینتون»

طبق گزارش رسانه آمریکایی، رئیس‌جمهور این کشور در حال مذاکره با وکیل «بیل کلینتون» در ماجرای استیضاح ناکام او از ریاست جمهوری است تا به دونالد ترامپ در پرونده تحقیقات درباره «دخالت روسیه در انتخابات» کمک کند.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

ترامپ به دنبال به خدمت گرفتن وکیل باتجربه« پرونده روابط نامشروع بیل کلینتون»

در ادامه گمانه‌زنی‌های رسانه‌ای پیرامون پرونده تحقیقات «رابرت مولر» بازپرس ویژه وزارت دادگستری آمریکا درباره ادعای دخالت روسیه در انتخابات 2016 و تبانی تیم انتخاباتی دونالد ترامپ با مسکو، یک رسانه آمریکایی از توسل رئیس‌جمهور این کشور به وکیل پرونده جنجالی استیضاح «بیل کلینتون» در زمان ریاست جمهوری او خبر داد.

در دور دوم ریاست جمهوری «بیل کلینتون»، پس از جنجال‌های بسیار درباره روابط غیراخلاقی رئیس‌جمهور آمریکا و دروغگویی او در این باره، مجلس نمایندگان او را به اتهام سوگندشکنی و کارشکنی در اجرای عدالت در رابطه با رسوایی جنسی استیضاح کرد.

تاکنون،  کلینتون دومین رئیس‌جمهور آمریکا پس از اندرو جانسون است که استیضاح شده است.

موضوع استیضاح رئیس‌جمهور آمریکا، در یک سالی که از ریاست جمهوری دونالد ترامپ می‌گذرد، هر از چند گاهی از برخی رسانه‌ها و سیاستمداران آمریکایی شنیده شده است.

 مذاکرات استیضاح مبتنی بر اتهامات دروغگویی کلینتون و لاپوشانی رابطه او با «مونیکا لووینسکی» کارمند وقت کاخ سفید بود.

پس از بحث‌های فراوان در صحن مجلس نمایندگان آمریکا، دو اتهام علیه بیل کلینتون تصویب شد البته بعد از آن، مجلس سنا کلینتون را از اتهام‌ها تبرئه کرد.

حالا نیویورک تایمز خبر داده که دونالد ترامپ در حال مذاکره با وکیل بیل کلینتون در پرونده استیضاح او است تا با جذب او به تیم حقوقی کاخ سفید، با پرونده «رابرت مولر» بازپرس ویژه تحقیقات درباره روسیه مقابله کند.

این رسانه آمریکایی به نقل از برخی منابع آگاه این گزارش را منتشر کرد.

طبق گزارش این روزنامه، هفته گذشته «امِت تی فلاد» وکیل کهنه‌کار که عهده‌دار وکالت بیل کلینتون در ماجرای استیضاح او بوده، در کاخ سفید با ترامپ دیدار کرد.  

نیویورک تایمز می‌افزاید؛ این اقدام ترامپ نشان می‌دهد که قرار نیست «به این زودی‌ها» پرونده تحقیقات «رابرت مولر» درباره روسیه پایان یابد.

نیویورک تایمز گزارش داد که از فصل تابستان، «تی کاب» وکیل کاخ سفید به نیابت از ترامپ، نقش برجسته‌‌ای در پرداختن به این پرونده جنجالی ایفا کرده اما او اخیرا به دوستانش گفته که «انتظار ندارد بیش از این در این شغل باقی بماند».

گفته می‌شود که بازپرس ویژه تحقیقات درباره پرونده دخالت روسیه در انتخابات آمریکا، گفت‌و‌گوهایی با دو وکیل شخصی ترامپ به نام‌های «جان دود» و «جی سکولو» انجام داده و با آنها درباره شرایط «مصاحبه با رئیس‌جمهور» درباره این پرونده صحبت کرده است.

نیویورک تایمز گزارش داد: «یک شخص نزدیک به رئیس‌جمهور که از او خواسته آقای کاب و دود را برکنار کند، جینین پیرو مجری سرشناس فاکس نیوز است. این خانم که دوست شخصی آقای ترامپ است، طی ماه‌های گذشته در جریان دیدار با او در کاخ سفید گفت که کاب و دود او را به سمت نابودی سوق می‌دهند».

در پایان این گزارش آمده است: «مشاوران آقای ترامپ از طریق واسطه‌‎ها به وکلای برجسته روی کرده‌اند تا علاقه آنها را برای پیوستن به تیم حقوقی او ببینند اما اغلب وکلای معروف، علاقه‌ای نشان ندادند».

منبع: فارس
نظرات بینندگان