arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۹۸۵۱۷
تاریخ انتشار: ۳۵ : ۲۳ - ۲۰ اسفند ۱۳۹۶

ظریف: به دنبال تجارت آزاد با پاکستان هستیم

وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران گفت: به دنبال توسعه و بهبود روابط بانکی، تسهیلات تعرفه های ترجیحی و تجارت آزاد دوجانبه بین ایران و پاکستان هستیم.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

ظریف: به دنبال تجارت آزاد با پاکستان هستیم'محمدجواد ظریف' شامگاه یکشنبه در بدو ورود به پاکستان در جمع خبرنگاران رسانه ها در فرودگاه 'بی نظیر بوتو اسلام آباد' با تشریح اهداف سفر خود به این کشور، گفت: پاکستان همسایه بسیار نزدیک جمهوری اسلامی ایران است و تهران نیز روابط ویژه ای با اسلام آباد دارد.


وی اضافه کرد: این سفر نیز، در ادامه گفت و گوهای بسیار خوبی که طی چند سال گذشته بخصوص ماه های گذشته در سطوح عالی سیاسی و نظامی بین دو کشور برقرار شده، انجام می شود، همچنین در این سفر هیات همراه عالی رتبه سیاسی و اقتصادی نیز به اسلام آباد سفر کرده اند.


ظریف با تشریح برنامه های پیش بینی شده در سفر خود به پاکستان تصریح کرد: امیدواریم که در اسلام آباد و کراچی بتوانیم نشست های خوبی داشته باشیم، در اسلام آباد جلسات مختلف سیاسی و نشست اقتصادی و در کراچی نیز یک جلسه اقتصادی داریم که امیدواریم بخش خصوصی ایران بتواند در این سفر شریکان خود را بیشتر شناخته و بازرگانانی که پیش از این ارتباطاتی داشته اند نیز، بتوانند همکاری های خود را گسترده تر کرده و زمینه برای ارتباط بیشتر فراهم شود.


ظریف در ادامه سخنانش با اشاره به افزایش قابل توجه میزان مبادلات تجاری دو کشور طی سال های گذشته، گفت: هنوز ظرفیت های بیشتری در این بخش داریم.


وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران در پایان سخنانش یاد آورشد: در حوزه سیاسی روابط ما با پاکستان بسیار خوب است و امیدواریم این آمد و شدها بیش از گذشته گسترش یابد.


به گزارش ایرنا 'محمدجواد ظریف' وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران شامگاه یکشنبه به منظور انجام سفر سه روزه به پاکستان و دیدار با مقامات این کشور در راستای سفر دوجانبه، وارد فرودگاه' بی نظیر بوتو' اسلام آباد شد.


ظریف در این سفر علاوه بر دیدار با همتای خود، با مقامات عالی رتبه پاکستانی از جمله نخست وزیر، وزیر کشور، رئیس مجلس و فرمانده ارتش این کشور دیدار کرده و درباره گسترش هر چه بیشتر روابط دوجانبه در همه زمینه های مورد علاقه گفت و گو و تبادل نظر می کند.


تلاش برای تسهیل و ایجاد زمینه های لازم در راستای گسترش روابط اقتصادی و تجاری دوجانبه، به ویژه بخش های خصوصی دو کشور از اهداف این سفر عنوان شده است.


یک هیأت 30 نفره از بخش های مختلف بازرگانی و اقتصادی کشورمان، وزیر امور خارجه را در این سفر همراهی می کنند.


قرار است همچنین، دو نشست تجاری بین فعالان و مسئولان تجاری و اقتصادی دو کشور در شهرهای اسلام آباد و کراچی برگزار شود که ظریف در این نشست ها شرکت و سخنرانی می کند.


به گزارش ایرنا با توجه به روند رو به گسترش مناسبات اقتصادی ایران و پاکستان که آمارها نیز آن را تایید می کند، سفر 'محمدجواد ظریف' به پاکستان به همراهی جمعی از مسئولان عالیرتبه اقتصادی کشورمان و هیات 30همراه گامی بلند در راستای تحقق هدف پنج میلیارد دلاری مبادلات تجاری ایران و پاکستان ارزیابی می شود.


فعالان سیاسی و اقتصادی و تحلیلگران سیاسی پاکستان انتظار دارند که این سفر به شکوفا تر شدن مناسبات اقتصادی دو کشور منجر شود

منبع: ایرنا
نظرات بینندگان