arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۹۸۵۱۸
تاریخ انتشار: ۰۹ : ۰۰ - ۲۱ اسفند ۱۳۹۶

ترامپ: از اوباما محبوب‌ترم

«دونالد ترامپ» رئیس جمهوری آمریکا روز یکشنبه با انتشار نادرست نتایج یک نظرسنجی در صفحه توئیتر خود‌، نوشت: میزان محبوبیت من بالاتر از اوباما (رئیس جمهوری پیشین) است
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

ترامپ: از اوباما محبوب‌ترمترامپ نوشته است: «راسموسن» و دیگر موسسه‌های افکارسنجی، میزان محبوبیت مرا نزدیک به 50 درصد ارزیابی می‌کنند و با این وجود کارشناسان سیاسی علاقه دارند که بگویند این مقدار «نسبتا پایین» است. خودشان هم می دانند که دروغ می گویند.


راسموسن ریپورتز یکی از موسسه‌های افکارسنجی در آمریکا با قدمت بیش از یک دهه است که آمار و ارقام مختلفی را درخصوص مسائل مختلف سیاسی، اقتصادی و اجتماعی منتشر می‌کند.


ادعای ترامپ در این باره در حالی مطرح شده است که هم‌اکنون میزان محبوبیتش در وبسایت این موسسه، 44 درصد ذکر شده و اندکی پایین‌تر از رئیس جمهوری پیشین آمریکا (در بازه زمانی مشابه) است.


در عین حال بسیاری از دیگر موسسه‌های افکارسنجی آمریکا، رقم بسیاری پایین‌تری برای میزان محبوبیت دونالد ترامپ گزارش می‌کنند.


برای نمونه، خبرگزاری سی‌ان‌ان چند هفته پیش گزارش داده بود که تنها 35 درصد از آمریکایی‌های واجد شرایط شرکت در انتخابات، با عملکرد رئیس جمهوری کشورشان موافق هستند.

منبع: ایرنا
نظرات بینندگان