arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۹۸۵۵۷
تاریخ انتشار: ۴۱ : ۱۰ - ۲۱ اسفند ۱۳۹۶

بطحائی: 60 درصد مدیران مدارس «زن» هستند/ پوشش تحصیلی تقریبا برابر دختران با پسران

وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه در حوزه آموزش دختران دستاوردهای خوبی داریم گفت: روزی ۳۰ درصد دانش آموزان ما دختران بودند که امروز به حدود ۴۹ درصد رسیده و سهم دختران تقریبا با پسران برابر است، همچنین مدارس شبانه روزی دخترانه که تا ۳۰ سال پیش وجود نداشت امروز فعال هستند.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه در حوزه آموزش دختران دستاوردهای خوبی داریم گفت: روزی ۳۰ درصد دانش آموزان ما دختران بودند که امروز به حدود ۴۹ درصد رسیده و سهم دختران تقریبا با پسران برابر است، همچنین مدارس شبانه روزی دخترانه که تا ۳۰ سال پیش وجود نداشت امروز فعال هستند.

به گزارش ایسنا، سید محمد بطحایی در همایش بانوی امید که به مناسبت جشن میلاد حضرت زهرا (س) و بزرگداشت مقام مادر و روز زن در کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان برگزار شد، به روش الگویی و الگوبرداری در جریان یادگیری اشاره کرد و گفت: بخشی از رفتار، سکنات و نشست و برخاست و سایر شئونات زندگی را از افراد مرجع و اطرافیان خود الگوبرداری کرده ایم.

وی افزود: ما معلم ها برای یادگیرندگان مان در مدرسه نیز از این روش بسیار استفاده می‌کنیم.

وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه دعا می کنیم سنت اهل بیت و ائمه ملاک و الگویی در زندگی‌مان باشد گفت: یکی از مهمترین و موثرترین الگوهایی که می‌توانیم بویژه در جامعه امروز از ان استفاده کنیم، سنت و سیره زهرای مرضیه (س) است. متاسفانه باید اعتراف کنیم لااقل ما شیعیان کمتر از این الگو در زندگی مان استفاده کرده‌ایم.

 

بطحایی افزود: استفاده عملیاتی از این سنت و سیره یکی از رسالت های ما آموزش و پرورشی هاست. حضرت زهرا(س) الگویی همه جانبه در همه ابعاد زندگی هستند. هرچند تلاش زیادی کردیم. نشانه هایی از این الگو را در برنامه های درسی بکار بگیریم اما به نظر می‌رسد هنوز جای کار بسیاری وجود دارد.

وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه زن به عنوان رکن اصلی خانواده و مهمترین عامل تربیت نسل آینده نقش بسیار مهمی را ایفا می‌کند گفت: امروز که در حجم انباشته آموخته‌های دانشی گرفتاریم و فرزندانمان زیر فشار آزمون ها گرفتار استرس می‌شوند، اگر مادر در خانواده نتواند مدیریت کند قطعا تلاش‌های ما به ثمر نخواهد رسید. آرامش کودکان ما پله اول یادگیری است.

 

وی ادامه داد: یادگیری اتفاق نخواهد افتاد مگر آنکه آرامش در وحود فرزندان نهادینه باشد که رکن اصلی قطعا مادر خانواده است.

بطحایی با بیان اینکه در حوزه آموزش دختران دستاوردهای خوبی داریم گفت: روزی ۳۰ درصد دانش آموزان ما دختران بودند که امروز به نزدیک ۴۹ درصد رسیده و سهم دختران تقریبا با پسران برابر است و مدارس شبانه روزی دخترانه که تا ۳۰ سال پیش وجود نداشت امروز فعال هستند.

وی افزود: اما این اعداد و ارقام نباید ما را از این غافل کند که از حیث کیفی هنوز با نابرابری مواجهیم. بویژه در ورزش دختران با کمبودهایی مواجهیم و مکان های ورزشی تناسبی با فعالیت دختران ندارد و آنها ناچارند از فعالیت‌های تربیت بدنی جدا شوند.

 

بطحایی ادامه داد: در مدارس مختلط در دوره ابتدایی و کلاس‌های چندپایه در مناطق دوردست از حیث تربیت بدنی دختران ما مهجورند. در برخی مناطق به دلایل فرهنگی حتی در پایه های تحصیلی پایین و در کلاس‌های اول و دوم ابتدایی برخی خانواده ها فرزندشان را به مدرسه نمی‌فرستند که بر عهده دولت است تا امکانات مناسب را برای آنها فراهم کند.

وزیر آموزش و پرورش با اشاره به اینکه ۶۰ درصد نیروی انسانی ما در آموزش و پرورش زنان‌اند اما همچنان موانعی در حضور زنان در پست‌های مدیریتی وجود دارد اظهار کرد: ۶۰ درصد مدیریت مدارس توسط زنان صورت می‌گیرد اما در پست‌های بالاتر حضور زنان به دلیل موانعی چون موانع اداری کمتر است که باید آن را کاهش دهیم. امیدواریم تلاش‌های ما در این زمینه به نتایج خوبی منتج شود.

برچسب ها: آموزش و پرورش
نظرات بینندگان